tacogratäng i långpanna!?
nån som vet ett gott recept på tacogratäng i långpanna??
nån som vet ett gott recept på tacogratäng i långpanna??
Tyvärr har jag inget recept, men jag vill också gärna veta.
Jag puffar också, det låter så gott..
Kan inte säga precis hur mycket man ska ha av varje sak men jag jag kan försöka förklara lite grann av ett recept jag vet...
Stek köttfärs blanda i taco påsen utan att tillsätta vatten, häll över den i en stor skål eller bunke, blanda i krossade tomater och 1-1,5 burk tacosås (salsa eller den där andra sorten som jag inte kommer ihåg vad den heter. Tillsätt tillsist några pressade vitlöksklyftor.
Häll ner "blandningen" i långpannan, lägg över nachos så att det blir ett täcke(Kan vara i botten, mitten eller på toppen beroende på hur man vill ha dem, mjuka i botten, och knapriga på toppen)Strö över purjolök, lägg några klickar creame fresh, ett lager ost...
Ojojoj.... Var vääldigt luddigt, hoppas ni förstår annars är det bara att skriva till mig och fråga om det är nåt som är oklart...
Tacogratäng för 4-5 personer
Ställ ugnen på 200 grader.
Blanda 4 dl créme fraiche med 2 pkt Philadelphia-ost och lägg i botten på en ugnsfast glasform, av större modell. (Även teflon-form eller andra formar går bra)
Bryn ca 700-800 g köttfärs med 1 hackad gul lök, 3 pressade vitlöksklyftor och
1 hackad röd paprika.
Häll över 1 burk krossade tomater och 2 påsar Taco-kryddmix, samt 3-4 dl vatten. Låt allt stå och puttra tills det mesta av vattnet kokat bort.
Lägg röran över créme-fracihe-blandningen i formen.
Strö över strimlad purjolök och riven ost.
Gratinera i ca 15 minuter i 200 grader.
Servera med nachos-chips och en sallad.
nån mer?
Ställ ugnen på 200 grader.
Blanda 4 dl créme fraiche med 2 pkt Philadelphia-ost och lägg i botten på en ugnsfast glasform, av större modell. (Även teflon-form eller andra formar går bra)
Bryn ca 700-800 g köttfärs med 1 hackad gul lök, 3 pressade vitlöksklyftor och
1 hackad röd paprika.
Häll över 1 burk krossade tomater och 2 påsar Taco-kryddmix, samt 3-4 dl vatten. Låt allt stå och puttra tills det mesta av vattnet kokat bort.
Lägg röran över créme-fracihe-blandningen i formen.
Strö över strimlad purjolök och riven ost.
Gratinera i ca 15 minuter i 200 grader.
Servera med nachos-chips och en sallad.
Det går bra att byta ut ingridienserna till lätt créme fraiche och Philadelphia light för den som vill. Ingen större förändring i smak!
lägger tråden i mina favoriter, blev sugen, lät riktigt gott.
Då har man middagen imorgon uttänkt.
Kram K.
Jag har ett recept i min receptblogg, den ligger under tacopajen som också är väldigt god!