• Blue face

Gå ut med nyfödd vid minusgrader?

Är det för kallt att gå på promenad med en 11 dagar gammal bebis vid -5 grad? Någon som vet?

• Svar på tråden Gå ut med nyfödd vid minusgrader?
  • cloudberry79

Isåfall skulle min varit svårt skadad för länge sedan Redan på NEO skickade de ut oss med barnvagn när han var en sisådär minus fyra veckor. Här är det alltid minusgrader från oktober till maj, så skulle det vara livsfarligt skulle ingen överleva en norrländsk vinter... Om det är -25 så går vi såklart inte ut, men det är ju inte särskilt behagligt för oss vuxna heller.

Redan här! Vidar ~~20071018~~
  • missteddy

klart du kan för annars kan du inte gå ut på hela vintern se till att barnet är klädd men inte för mycket

• Mallyx

dotra är född i dec... o det var en kall vinter *burr* vi hade som gräns -10 grader så det hände att vi inte tog en promenad just den dagen.... kommer inte ihåg vem som sa just det gradantalet till mig, men kallare än så gillar inte jag heller att gå ut!!!!

• cloudberry79

Ett tips är att se till att vagnen är varm underifrån om du går med barnvagn. Vi har oftast kring 10-15 minusgrader, har madrass i botten, sedan lammskinn och på det åkpåse och bebis i fleeceoverall inuti. Ovanpå har han bara åkpåsen och själva locket till vagnen, ändå håller han sig varm och go trots många minus

Redan här! Vidar ~~20071018~~
  • greeneyes

En för varm bebis säger till - tro mig!! Vår dotter är född i slutet på augusti, och redan när vi kommit hem från BB var det ganska kallt ute tyckte vi. Så vi byltade på henne o gick sen in i affären efter en promenad. Efter typ 5 minuter gallskriker hon o när vi plockar upp henne så var hon alldeles svettig. Så var inte oroliga för att klä på, ett tips är att känna i nacken - där känner man om de är för varma eller kalla!

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
Svar på tråden Gå ut med nyfödd vid minusgrader?