Tips på bra pappa böcker till en blivande pappa!
Min sambo läser inte så mycket så om ni har något bra boktips till honom som blivande pappa (om hur det kan och kommer bli nu de närmaste månaderna) så vore det toppen!
Min sambo läser inte så mycket så om ni har något bra boktips till honom som blivande pappa (om hur det kan och kommer bli nu de närmaste månaderna) så vore det toppen!
min sambo köpte boken "Du ska bli pappa" av Dick Sundevall. Jätte bra bok, läste den själv också!!
Mitt bästa tips är "Pappor föder barn", fakta skrivet för killar, blandat med intervjuer med andra pappor vad de trodde före förlossningen, under graviditeten och hur det blev efter! Jättebra!!!! Står också när och vad som kan vara lämpliga presenter till blivande mamman! Rakt på sak för killar.
Jag köpte "Du ska bli pappa" till min sambo i påskägget.
Han tyckte det var så tråkigt att jag hade en massa att läsa och inte han
Han älskar att ligga och läsa och förklara och berätta för mig vad som står i HANS bok.
Rekommenderar också "Du ska bli pappa" jättebra bok!!
Kram Kange
Min sambo läser i regel inte böcker så jag köpte Bebisen - en bruksanvinsing, Den förstår han hahahahaha
Jag håller med om att boken "Du ska bli pappa" av Dick Sundevall är toppen!!!!! Den är jätte roligt skriven och bra även för dig som mamma!
Om man inte vill ha en faktabok, utan en som handlar om hur det kan kännas att bli och vara pappa, så rekommenderar jag "Koka makaroner" av Johan Nilsson. Bra skrivet om vardag, känslor och tankar!
Jag och min sambo rekommenderar också "Koka makaroner". Min sambo brukar inte läsa, men han fick den boken i födelsedagspresent av mina bröder och han läste den i ett svep. Jag har också läst den och tyckte den var bra.
Jag har köpt "Koka makaroner" och "Bebisen - en bruksanvisning" till min lkarl. Har gillade den första sådär, men älskade den andra.
Min man lånade "Du ska bli pappa" av en kompis och han tyckte att den var jättedålig...
Jag köpte en bok som heter "Uppdrag:pappa" (Albert Bonniers förlag) till min sambo. Han tyckte att den var läsvärd. Det är flera olika mer eller mindre kända män - till exempel Dogge, Måns-och-Anders-Måns, Olle Palmlöf mfl. - som beskriver sina personliga erfarenheter av hur det är att vara pappa. (Ej så mycket om tiden före förlosssning).
Annars kan jag rekommendera www.farsa.nu. Min man sitter där och skrattar, det e verkligen roliga assosiationer som stämmer överens med livet. Om jag inte missminner mig e de 40 veckorna tagna ur någon bok....
Måste slå ett till slag för "Pappor föder barn"... Otroligt bra! (Jag har tjyvläst)
Bebisen en bruksanvisning!!
En klockren bok för pappor som inte gillar att läsa böcker, uppbyggd som en bruksanvisning till bil eller liknande.
Jag rekommenderar oxå "Du ska bli pappa" av Dick Sundevall, både jag och min sambo har haft stor nytta av den.
Sidan www.farsa.nu har visst startats av författaren (har jag hört, ej säker)
Även min pokvän har läst "du ska bli pappa" och tyckt att den var superbra...