• Hemera

Recept på sockerkaka 1 l form?

Alla recept är till en form på minst 1 1/2 liter. Jag brukar inte baka men har fått en så fin gammal sockerkaksform som rymmer en liter.
    Nu saknas bara recept!
    Nån som kan hjälpa mig?

• Svar på tråden Recept på sockerkaka 1 l form?
  • Sencha

Ta två tredjedelar av ett vanligt recept?

Väntar tillökning i juli
  • Sussie J

Ja, precis. Gör bara en vanlig sats och fyll upp lagomt i din 1 liters form.

Blir ju lite över, men den är ju bara och kasta.

• sallybuse
    Sussie J skrev 2008-02-16 13:08:48 följande:
    Ja, precis. Gör bara en vanlig sats och fyll upp lagomt i din 1 liters form.Blir ju lite över, men den är ju bara och kasta.
    De behöver man väl inte kasta.De kan man ju äta upp.Jag tycker sockerkaksmet är gott.

Mitt recept på sockerkaka är.
    50g smält margarin
    2 ägg
    2 dl socker 
    2 dl mjöl.
    1msk bakpulver.
    1 dl mjölk

Vispa ägg och socker.Lägg i mjölet och bakpulver.Blanda lite nätt.Häll i mjölken och de smälta margarinet.   Häll smeten i smord form och sätt in i ugnen i 200 g i ca 30-40 min.Blir en god kaka.
  • Sencha
    sallybuse skrev 2008-02-16 13:21:31 följande:
    De behöver man väl inte kasta.De kan man ju äta upp.
    Eller göra muffins på resten.
    Väntar tillökning i juli
  • Hemera
    sallybuse skrev 2008-02-16 13:21:31 följande:
    De behöver man väl inte kasta.De kan man ju äta upp.Jag tycker sockerkaksmet är gott.Mitt recept på sockerkaka är.50g smält margarin2 ägg2 dl socker 2 dl mjöl.1msk bakpulver.1 dl mjölk Vispa ägg och socker.Lägg i mjölet och bakpulver.Blanda lite nätt.Häll i mjölken och de smälta margarinet.   Häll smeten i smord form och sätt in i ugnen i 200 g i ca 30-40 min.Blir en god kaka.
    Blev toppen!
Svar på tråden Recept på sockerkaka 1 l form?