• Snowstorm

Sälja bil på Blocket, hur ska jag få betalt på ett säkert sätt???

Ska snart sälja vår bil på Blocket för ca 15000kr. Vill ju vara 100% säker att få betalt. Kontant är ju en lösning, men finns det något annat säkert sätt?? Gör man en överföring på banken på nätet och om man inte har samma bank så kan man väl inte se pengarna direkt har jag för mig...

• Svar på tråden Sälja bil på Blocket, hur ska jag få betalt på ett säkert sätt???
  • TheMilky

Vad är problemet? Ge inte köparen nyckeln, förrens du har pengarna i näven. Kontant eller ingen bil.

• annikaloppan

När min pappa köpte en motorcykel av en privatperson så förde pappa över pengarna till hans konto när ägaren såg på. De var hemma hos honom och gjorde det på hans dator.
    På så sätt vet du ju att du får pengarna

◊ William 05 10 15 ◊
  • cicci85

När jag köpte min bil för ungefär det priset så tog jag med mitt kodkort och lånade deras dator och förde över pengar till deras konto.
    Har man inte samma bank så ser man ju inte pengarna direkt.
    Men säljarna kunde ju få se att jag hade pengar på kontot och att överföringen vad godkänd.
    Det känns säkrare än kontant... då skulle jag vilja veta att det va äkta pengar, vet en som nästan blev lurad...

• greeneyes

Eller så kan man göra på vanligt hederligt vis o bege sig till en bank i närheten om man nu har en sån!

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • Emmies mamma

Kontanter eller postväxel skulle jag föredra. När jag gör överföring till en annan bank efter en viss tidpunkt på dagen görs inte överföringen förrän nästa dag. Kan man inte ångra sin överföring då? Kanske bara jag som är nojjig...

• Kakan83

Eller så ber du om att få pengarna på postväxel.

• Snowstorm

Hur funkar postväxel??

Precis man kan ångra överföringen om man inte har samma bank o således kan kolla att pengarna gått över direkt.

Svar på tråden Sälja bil på Blocket, hur ska jag få betalt på ett säkert sätt???