Teutonia Mistral S
Någon som vill dela med sig av sina erfarenheter av denna vagn? :)
Någon som vill dela med sig av sina erfarenheter av denna vagn? :)
*Puffar*
Vi är supernöjda med våran!
Vi har inte haft några som helst problem med den
Nu har vi en 05:a så vi har 4 stora hjul på våran.. Så jag har ingen erfarenhet av dom små
Den är lite tung men den är stabil och bra. Att de går att välja färdriktning med styret är kanon! Dom få soliga dagar vi har haft
Jag har inget negativt att säga om den!
Vi har en Mistral S -07 o är verkligen supernöjda med den. Har kört den dagligen sedan dec-06 o har ännu inte hittat nåt direkt fel med den (förutom att suffletten måste skruvas åt nån gång ibland men det är lätt fixat). Tyvärr så får den snart vila ett tag då vi snart får ett syskon till lillkillen o måste ha en syskonvagn.
Jag kan rekommendera den vagnen varmt!!
Vi har haft en Teutonia Fun som är snarlik. Den var hemsk. Hjulen var som sten, helt hårda och eftersom vagnen knappt hade fjädring så åkte Olivia som en vante runt i sin vagn. Den blev varken liten ihopfälld eller var särskilt lätt.
Så efter min erfarenhet med Fun så skulle jag inte rekomendera en Mistral S för de ser identiska ut förutom handtaget som är svängbart på Mistralen.
Ok, tack för synpynkterna :) Fler får gärna dela med sig! :)
Vår dotter har aldrig åkt runt som en vante i våran vagn iaf...
Vi har varit supernöjda med vår vagn. Kan tillägga att Mistralen, till skillnad från Fun, har fjädring så den blir inte alls liga skumpig. Det enda jag kanske skulle önska är att den var lite mindre.
Tack för alla synpunkter :) Vi har till 99% bestämt oss för Mistarl S. Anledningen är att vi inte hittar någon mindre och smidigare vagn med 4 hjul, tittade först på Mistral men den var så väldigt låg, men Mistral S fick vi lite mer höjd :).
Någon som har erfarenhet av att köra med denna vagn i snömodd? Känns lite osäkert med just den biten, men har fått för mig att det ska gå bra om man vänder styret och har de stora hjulen fram?
Vore snällt om någon med erfarenhet kring den biten ville svara :)
Ang fjädringen så tycker jag att den är helt ok, på min vagn är den iaf mjuk o skön. Fjädringen på framhjulen kan man ställa in om man vill ha den lite fastare eller mjukare.
Jag har ju som sagt var kört min vagn sedan dec-06 så vi har avverkat alla årstider nu . Nu har det ju inte varit nån direkt vinter med snö här i Stockholm i år, men förra året så kom det ju faktiskt lite snö även här, men det var inga större problem att köra vagnen (även fastän dom som sköter snöröjningen här där jag bor inte är dom flitigaste direkt
). Fastnade vid ett övergångsställe en gång pga av att snöplogen hade plogat upp stora vallar på var sin sida av refugen. Men det var bara att vända på vagnen o dra den efter sej, så gick det alldeles utmärkt att ta sej fram o sen när jag passerat det värsta så körde jag vagnen som vanligt sen. Har ännu inte behövt vända på styret o köra med de stora hjulen fram.
Visst är en traditionell vagn med fyra fasta hjul säkert lite lättare att köra i mycket snö på vintern, men handen på hjärtat: hur lång tid är det egentligen snö på året?? Väger man snöperioden mot lättkördheten på vagnen resten av året så vinner lättkördheten helt klart.
Jag kan verkligen rekommendera Teutonias eget regnskydd som babybutikerna säljer även om det kostar lite (obs INTE det som man får med vagnen, det har jag aldrig använt). Regnskyddet är i nylon o har som en genomskinlig skärm framtill o gör att det varken blåser, regnar eller snöar in i vagnen. Det är värt varenda krona! Det passar för övrigt lika bra till andra vagnar oxå.
Lycka till med vagnvalet!! Fast sen när du väl bestämt dej för vilken modell du vill ha så återstår det ju ytterligare ett jobbigt val, nämligen vilken färg på vagnen *ler*
Ojj, ber om ursäkt för att inlägget blev lite långt...
Tack snälla för ett långt och utförligt svar!! :D Som du säger, inte ofta det är så mycket snö numera (bor i Gävle) så jag tror nog att man klarar sig ganska bra. Här är dessutom snöröjningen ganska bra, iaf. i jämföresle med sthlm ;). Så det verkar som att det nog blir en Mistral S, har inte haft någon annan på lut på flera veckor! Då var det färgen ja *ler* Men jag/vi tror nog att det blir en helsvart faktiskt...så tråkiga är vi ;) Tänkte ha en hårdlift till så den blir nog en annan färg, men det har vi inte kommit överens om än hehe. Så det finns lite att fundera på, ska kolla upp det där regnskyddet med...tack snälla för tipset!