Alsolsprit,alsollösning eller alsolgel på herpesblåsor?
Har herpesblåsor i underlivet som kliar och svider som fasen. Köpte xylocainsalva i förrgår men den hjälper inte och nu vet jag inte vad jag ska göra längre, blir galen snart! Kan inte sova på nätterna alls.. Kan man använda alsolgel, alsolsprit, alsollösning på blåsorna? Det står inget om ifall man kan använda det på slemhinnor eller inte, har letat på nätet men hittar inget. Det enda som står om det är att det är bra mot klåda, utslag och eksem. Att det svalkar och verkar uttorkande.
För isf funderar jag på att badda med alsollösning/alsolsprit och sen ha alsolgelen. För snart orkar jag inte mer...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-17 10:14
köpte alsollösning och alsolgel. alsolgelen sved för mkt men alsollösningen funkade jätte bra fick faktiskt sova i natt utan att ens vakna av att det kliade, ändå var jag inte direkt trött och la mig tidigt. så använde först alsollösningen och sen xylocainet och då verkade det som om xylocainet funkade bättre när man verkligen kunde tvätta rent
så nu har ju nyss duschat och känner inte direkt av mina blåsor.. ska nu försöka att ha på så lite klet som möjligt!