• chihuahua

Lurad på barnvagn?

Var och tittade på en beg. Brio Nova i går. Enligt säljaren (privatperson) skulle vagenen vara en -04, uttagen i nov, och i jättefint skick. Vagnen var enligt min uppfattning inte fräsch. Hela vagnen var fläckig (visst de blir skitiga) och det reglerbara handtaget var rejält slitet. Det som förbryllade mig mest var att chassit var mörktblått. På alla -03 och -04 som jag har sett har chassit varit grått. Dessutom sa säljaren att vagnen var köpt i en annan butik än det som stod på klistermärket på vagnen. Nu köpte vi inte vagnen, men jag funderar ändå på om hon försökte lura oss.

Finns det -04 med blått chassi och HUR sliten blir en vagn egentligen på sex månader?

• Svar på tråden Lurad på barnvagn?
  • AannaH

En vagn blir inte speciellt sliten på 6 månader..jag hade min vagn i 3 år o det syns knappt att den är använd. Så det beror väl på om man är rädd om sin vagn eller inte..o det med chassi vet jag inte.

• ebben

jag har en vagn från-96 o den är välanvänd men det syns inte annat än på hjulen! Den är inte sliten ,men välanvänd..........en brio kombi.Men är man oförsiktig m saker blir det ju slitet.Kanske har stått ute i regn o rusk tex........

• MikkisPikkis

Jag har en -03 Brio Nova. Den är grå... (tyget mörkgrått & lila)
    Jag har slitit min vagn ganska rejält (asså använt den masoor) och den har ibland stått ute i regn & rusk men den ser inte alls sliten ut. Tvärtom jätte fin. Så på 6 månader så borde verkligen inte en vagn bli särskilt sliten. Blått chassi vet jag ej ngt om...

• chihuahua

Något som har en Brio med blått chassi? Årsmodell?

• mutti2

Hade en, men det var en 99:a...

• zazzi

Vet att 03 fanns att köpa med mörkblått chassi. De kan ju ha fått köpa den med ett gammalt chassi. Vilken fär var det på vagen. Du är säker på att det är en 04?? Har 2004 katalog framför mig och hittar ingen med vagn med något blått chassi.

• zazzi

Vagnen kan ju också vara 1,5 år då 04:orna säljs redan hösten -03 och säljes sedan ut på hösten -04 då -05-orna kommer in...

• chris mamma

om vagnen var så pass ny som som dom säger så borde man ju ha ett kvitto på den eftersom det är garanti på den ett tag,så om det inte fanns nåt kvitto så tror jag att du höll på att bli lurad....

• chihuahua

Nej, jag är inte säker på att det var en -04. Jag tycker att vagnen såg betydligt mer sliten ut än att ha varit använd i bara 6 månader. Hon hade ett kvitto, men visade oss inte. Eftersom vi inte ville köpa vagnen när vi såg den, frågade jag inte heller. Den var röd och svart.

• Belana

Våra grannar har en Brio med blått chassi i trapphuset och den har stått för i minst 3,5 år...
    Håller med om att då borde kvittot finans kvar. Det låter som ett försök till blåsning. Det är ju vanligt att vagnar stjäls också.

Svar på tråden Lurad på barnvagn?