• Oliwa

Finns det blöjor som håller en hel natt?

Jag blir galen av läckande blöjor på vår sjumånaders son! Senaste månaden har vi haft läckage säkert 20 nätter, även fast jag byter på honom en gång varje natt. Hur det hade varit utan blöjbyte vill jag knappt veta, då hade det nog droppat på golvet under sängen..

Vet någon nån bra blöja som håller måttet en HEL natt? Helst ska man ju inte behöva byta på natten eftersom han vaknar till rätt ordentligt och måste sövas om.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-16 22:21
    Han väger ca 12.5 kg

• Svar på tråden Finns det blöjor som håller en hel natt?
  • Mya1

Vad jobbigt... Vi har använt pampers i stort sett hela tiden, sonen är nu 2 år.. Den har aldrig läckt.

• MallaW

Vi har alltid använt Liberos vanliga (inte up & go) Sonen är nu 13 månader och den har läckt max 10 gånger och då dricker han ändå 300ml välling innan han somnar. Dock har vi gått upp en stl. på blöjstegen.

• FruSöderström

vad har du, vad har du provat? easy-up/up-and-go?

• 3tjejer

Testa andra märken och storlekar. För oss har olika märken passat olika bra i perioder. Kanske behöver ni gå upp en storlek på natten? Eller så är det lite stort och läcker lättare?

Vi har använt Libero, Pampers och Willys med både bra och dåligt resultat. Det går som sagt i perioder.

• biltokig1

Pampers baby dry har vi använt hela tiden, har aldrig läckt på våran son.

• Ulrika22

Ja jag använder Libro och dom har funkar fint för oss, min dotter kissar väldigt mkt under natten, sista gången jag byter på henne är vid 23.00 tiden sen sover hon gott hela natten.

Kollar du så att snoppen ligger neråt i blöjan? Skrattande på min son hade vi problem med att det läckte men då va liksom snoppen uppåt i blöjan och då blev det bara pannkaka av allt

• Varja

jag använder Huggies till min son, tycker de är kanonbra...natt som dag..har du provat det märket?

• Neos mami

en storlek större än vad han har på dagarna funkar skitbra!

• Tyshaa

hjalper det inte om du tar pa kalsonger over blojan, tankte att det kanske hjalper till att halla den pa plats osv?!

• Susanne1981

Vilket märke och storlek använder du till barnet, kanske du skulle gå upp till en storlek större. Ines är 8 mån och har sina blöja hela natten kl 19-07. Och äter 250 ml välling och ammar på natten, hon har pampers strl 4 (7-18kg).

• strojes

När dottern var i den åldern körde vi ed Euroshopper (ICAs billiga märke) och de läkte sällan. Ni kanske ska prova en annan storlek på natten, annan sort? Läcker den för att det blir för mycket i den eller verkar den ha dålig passform (alltså inte speciellt mycket i den när den läcker)?

• Susanne1981
    Varja skrev 2008-02-16 22:08:45 följande:
    jag använder Huggies till min son, tycker de är kanonbra...natt som dag..har du provat det märket?
    Vad lustigt hur olika det är på barn. Vi köpte huggies och slängde havlva paketet för varje gång hon bajsade så läckade dom blöjorna.
  • Oliwa

Ja, snoppen är nedåt!

Vi har Libero Maxi+ Discovery i vanliga fall, men har även testat en Pampers up&go som också läckte. Vi har även testat Willys eget märke. Lurigt detta.

Kanske ska prova nån större storlek. Ska nog testa Huggies också!

• Oliwa

Den verkar läcka för att det är för mycket i den.. Det läcker uppe vid magen, aldrig bakåt eller vid benen.

Ska testa att sätta ett par boxer på uppepå, det skadar ju inte att prova!

• Ankiz

Vi använder Pampers baby dry till båda våra söner, en 2 ½-åring som väger 13 kg och en 7-månaders som väger nästan 10 kg. Storlek 5 till stora killen och 4+ till lilla. De har kanke läckt 5 gånger på 2 ½ år.

Hoppas du hittar en blöja som funkar snart!

♥Mamma till Oliver 050922 och Lucas 070708♥
  • Ankiz

Kan tillägga att up&go-blöjorna läckte varenda gång vi använde till stora killen, så de är nog bäst att bara använda på dagen om man tycker de är smidigare.

♥Mamma till Oliver 050922 och Lucas 070708♥
  • moltaz

Jag har testat ALLA sorter och de har tyvärr läckt allihopa... Nu går vår dotter på pottan i stället men förut var det ett evigt bytande i sängen, vet inte vad det berödde på men hon kissar lite på dagen och mycket på natten oavsett vad vi gjorde...

• Nocia

Vi har Liberos vanliga, ej up&go och när sonen rör sig mkt om natten kan den läcka. Sä vi kör med kalsonger som håller blöjan på plats. Funkar utmärkt

• Sweetie

Hade jätteproblem med sonen!

Bamboo vad det ända som funkade på honom!!
    BIlliga och bra!

Finns på EKO och citygross.. 

(¯`°?.¸ ღ ♥ Amor vincit omnia ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Finns det blöjor som håller en hel natt?