• 7Marshmallows

ADHD. Concerta. Var är miraklet????

En fråga:

Borde medicinen göra mirakel??? Jag har hört så positiva komentarer om medicinen men min pojke är fortfarande ganska lik sig. Jag menar absolut inte att jag förväntade mig att han skulle bli en annan, men ngt mer "tillgänglig" utan att han ska bli irriterad eller så. Han är fortfarande världens gulligaste om han vill, men också lättirriterad och sur om han bestämmer sig för att allt är dåligt.

Fröken på skolan (går i fyran) säger att han kan koncentrera sig bättre, presterar mer osv, men jag vet inte om hon bara "inbildar sig" detta därför att hon vet att han nu tar medicinen.
    Själva har vi inte sett markanta förändringar.

Är dosen för låg????? (18mg)

-Har telefonsamtal med doktorn i mars-.

... Fundersam...

(Läs tråden ADHD)

• Svar på tråden ADHD. Concerta. Var är miraklet????
  • 7Marshmallows

Glömde att skriva att han började ta Concerta 18gm för två veckor sedan. (Inga biverkningar, tack och lov!) =0)

• Mia118

18 mg funkar inte på min son som e 12 år. Har haft 36 mg ett par år nu men det e nog dax att höja dosen nu igen.
    Be att få prova 36 mg ett litet tag o se om du märker skillnad.
    Vi har gett 18 mg på helgerna när det e mindre krav. Fast ska vi göra något speciellt så får han 36mg.

Prata med doktorn om detta att ha olika doser på helger och lov mot på vanliga vardagar. Det kan fungera. Men tänk också på att matlusten minskar i takt med högre dos så det kan vara bra att vara utan medecinen vissa dagar eller iallefall ha mindre dos då.

Lycka till!!

• maruchka

min son får conserta 36 milligram och det fick han efter att ha gjort qB testet ..han rörde sig 72 meter på 15 minuter utan conserta och 1,5 efter 2 timmar vid test m 36 mg conserta ...( rörelserna registreras via en liten kamera som olle hade i pannan ..han satt på en stol under hela testet framför en data skärm ...ha ha tänk vad han har kråmat och vridit på sig när resultatet blev 72 m ...consertan gjorde dunder ) hans skolgång och vardag är 100 ggr lättare nu ...SÅ JAG TROR din son kanske har för låg dos ..olle 7 år och 29 kg...kram marika

• maruchka

vill tillägga att Olle som är ett överaktivt litet matvrak ....äter varm lagad mat kanske 6 ggr per dag utan att gå upp ett gram ....han gick ner 3,5 kg på 3 v conserta 36 mg ...MEN DET HAR VÄNT ...nu efter 2 månader äter han bra och börjar gå upp igen ..vi har aldrig minskat dosen ...

• maruchka

vill tillägga att Olle som är ett överaktivt litet matvrak ....äter varm lagad mat kanske 6 ggr per dag utan att gå upp ett gram ....han gick ner 3,5 kg på 3 v conserta 36 mg ...MEN DET HAR VÄNT ...nu efter 2 månader äter han bra och börjar gå upp igen ..vi har aldrig minskat dosen ...

Svar på tråden ADHD. Concerta. Var är miraklet????