• Pixxxy

Plattor till Tens!

Har hämtat ut Tens nu från sjukgymnasten (här lånar man gratis) men jag ska köpa såna där plattor på Apoteket.
    Verkar finnas flera olika storlekar och jag undrar nu vilken "man ska ha"?

www.apoteket.se/rd&a=6420&tab=products&PerformSearch=true&search_category_recursive=true&sort_attribute_1=product_name&sort_direction_1=ascending&simpleSearch=yes&search_online=true&ProfileGroupName=default&Filter=true&search_attribute_keyword=name&search_query_keyword=cefar&x=17&y=7

BF 16 mars
  • Svar på tråden Plattor till Tens!
  • Fröken Rosenknopp

Det är inte säkert att apoteket har alla storlekar inne. När jag köpte så hade de bara en storlek, och det var tydligen de alla köpte... Nu har jag inte kollat din länk här, men köp nån av de större lapparna då de fäster lite bättre. Annars tror jag inte det spelar så stor roll faktiskt. Strömstötarna är ju samma, oavsett hur lappen ser ut.

Men fråga på apoteket, de tipsar dig!

Lycka till under förlossningen!
    (Köp med dig sportdryck!)

• Bumbi6666

Jag har för mig att jag hade 40x60. Men jag rekomenderar att köpa plattorna med klister för när du väl behöver dom så känner man inte för att börja tejpa.
    Lycka till!!

• Pixxxy

Tack för svar!
    Jo jag var inne på Apoteket och de ska beställa hem just de jag vill ha
    Men jag vet ju inte vilka jag "vill ha" då som sagt *s*

Men så stora som möjligt är alltså ditt tips?

Tack för lyckoönskningen

BF 16 mars
  • Pixxxy

Men det är väl självhäftande jag länkade till?

Bumbi6666 skrev 2008-02-17 09:23:38 följande:
    Jag har för mig att jag hade 40x60. Men jag rekomenderar att köpa plattorna med klister för när du väl behöver dom så känner man inte för att börja tejpa.Lycka till!!
    BF 16 mars
  • lillalitenjag

Jag har för mig jag att jag hade 40x60, det var den storlek min sjukgymnast rekommenderade

♥ Tilde ♥
  • Fröken Rosenknopp

Hej igen!

Nu har jag kikat på länken. Det fanns ju inga bilder,men jag kommer ihåg att jag betalade 200 kr för mina, så det måste vara dessa jag hade:

203479 Cefar Original TNS-elektrod 50x100 mm oval
    (CEFAR) 4 st 53,75 kr/st 215,00 kr

Men jag använde bara två av dem i svanken. Snål som jag är så har jag sparat dem inför kommande förlossning i augusti.

De funkar skitbra iafl, tyckte jag! Tar bort smärtan helt i den tidiga fasen, och dämpar bra även senare.
    Fast det blev svårt när BM tyckte jag skulle andas lustgas också, för att slappna av bättre, för då hade jag två saker jag skulle styra liksom...
    Sen så använde inte jag den där knappen som följde med för jag ville sköta styrkan själv. BM tyckte att min man skulle ta över Tens styrningen, men han visste inte hur, så han drog på max när jag inte hade nån värk... Aj! Då blev jag arg!

Är det första barnet?

• fiskbulle666

Cefar orginal är väl de utan klister?
    Jag har för mig att de självhäftande heter cefar flex...

Bara att dubbelkolla, även om de har beställt hem just för dig. Är det fel så får de beställa nya igen bara

• Pixxxy

Fast dessa fattade jag som var de självhäftande men jag kanske fattat fel då?
    *blir helt snurrig av detta*

Sen blir man lite orolig att OM jag tar fel så kanske det drar ut på tiden och så.. måste ju hinna lära mig Tensen innan förlossningen.

fiskbulle666 skrev 2008-02-17 11:11:10 följande:
    Cefar orginal är väl de utan klister?Jag har för mig att de självhäftande heter cefar flex...Bara att dubbelkolla, även om de har beställt hem just för dig. Är det fel så får de beställa nya igen bara
    Japps första barnet.
    BF 16 mars
  • fiskbulle666

Antingen går du in på ett apotek och ber de kolla upp vilka som är de självhäftande och ber de beställa hem om de inte finns på lager.

Annars kan du ringa till 0771-450450 och fråga samma sak, där kan de även kolla upp vilket apotek i närheten av dig som har dem på lager så kan du snabbt åka dit och köpa (man kan reservera också om man vill vara 100% på att de finns där när du kommer)

Jag ska också använda tensen, men hos oss får man fyra icke självhäftande med!

• Pixxxy

Jag har alltså varit inne på Apoteket..
    De ska beställa hem men vi kom ej fram till vilken storlek som var bäst
    Ska ha självhäftande ja!

BF 16 mars
Svar på tråden Plattor till Tens!