• lycklig man

barn bruten arm?

min son ramllade i fredags och slog i sidan av pannan sen vet jag inte mera i går kväll blev han varm vaknade i natt 40 grader feber o nu klagar han på att han har ont i axeln o armbågen kan det vara brutet? eller kanske det är slaget!

• Svar på tråden barn bruten arm?
  • Tildarut

vet inte men åk in och kolla... Hellre en gång för mycket, för tänk om det faktiskt är brutet... Lycka till!

• Birgitta2

Hade det varit brutet hade armen varit lealös och gjort fruktansvärt ont. Troligen fick han ett hårt slag som ömmar rejält. Att han fått feber är ju lite oroande dock. Jag skulle nog avvakta en dag till och se.

• viseversa

det kan ju vara en spricka också! då är inte armen lika slapp! Men det måste också gipsas som vilken annan fraktur som hälst! ycker du ska åka in med honnom och kolla.

• Birgitta2
    viseversa skrev 2008-02-17 11:18:30 följande:
    det kan ju vara en spricka också! då är inte armen lika slapp! Men det måste också gipsas som vilken annan fraktur som hälst! ycker du ska åka in med honnom och kolla.
    Man brukar inte gipsa sprickor nuförtiden. Det brukar få läka av sig själv. Om det inte är i en fotled ex.vis, som verkligen måste vara still. Jag hade inte åkt till akuten och suttit där i 4-5 timmar. Men naturligtvis måste TS göra som hon själv känner är rätt.
  • Jordgubbsflickan

Och jag säger: Ring sjukvårdsrådgivningen!

• Birgitta2
    Jordgubbsflickan skrev 2008-02-17 11:27:22 följande:
    Och jag säger: Ring sjukvårdsrådgivningen!
    Inte alls en dum idé.

Men ts. Du skall veta att det inte är så vanligt att barn bryter armar eller ens får sprickor i skelett eftersom skelettet fortfarande är ganska mjukt. Försöker bara lugna dig. Man behöver inte måla fan på väggen, även om man naturligtvis blir himla orolig som förälder.
  • Tildarut

Birgitta2: Min kompis pojke hade en spricka i armen och den gipsade dom... men det kanske är olika...

• Birgitta2
    Tildarut skrev 2008-02-17 11:29:26 följande:
    Birgitta2: Min kompis pojke hade en spricka i armen och den gipsade dom... men det kanske är olika...
    Kanske olika på sjukhus kanske. Här gör de inte det. Och har inte gjort på åratal. Kanske beror det på var det sitter nånstans (led eller likn).
  • Luffarmor

hade åkt in på ein koll i allafall. De kan oxå vara något ur led som behöver dras på plats.

Finlands svensk mamma åt Rasse 2 år
  • Remona

Jag hade åkt in meddetsamma om han har fått feber och då även slog sin panna så att han inte har fått hjärnskakning! Ring meddetsamma och hör med dom!

Svar på tråden barn bruten arm?