• wozzgirl

    Kan man tvätta täcken i en vanlig tvättmaskin?

    Jag har ett par sämre täcken som jag har som "gästtäcken". De har blivit lite fläckiga o ser lite äckliga ut o nu undrar jag om jag kan slänga dem i tvättmaskinen?
    Jag har en ganska stor 6 kg´s maskin... Det är inga problem om de blir tunna och jag kan torka dem utomhus, jag är mest orolig för maskinen.. Vad tror ni?

  • Svar på tråden Kan man tvätta täcken i en vanlig tvättmaskin?
  • Saishuuheiki Kanojo

    Varför skulle du inte kunna? Hur skulle man annars tvätta dem? jag tvättar iallafall mina i maskin, och min maskin är mindre än din (%kg)

  • wozzgirl

    Ok, tack... kan man stoppa in 2 på en gång eller kan man bara tvätta ett i gången?

    Jag har inte haft egen maskin förrän typ 2 månader tillbaka så jag är lite ny på det här.

  • lena ekman

    Om det verkar fullt med ett täcke så tar du ett i taget, jämför med hur det känns när du fyller den med vanlig tvätt.

  • wozzgirl

    Allrighty... slänger genast in det som ser värst ut.
    Tack ska ni ha. Det är bra att man kan ställa sina dumma frågor åt någon som man slipper se efteråt.. haha.

  • turia

    man måste inte tumla..
    men ska man tumla så stoppa in nåra tennisbollar..

  • wozzgirl

    Äh, det är bara vanliga gamla täcken, men jag skäms om våra gäster ser hur äckliga de är så.. nr 1 är i maskinen nu.

  • Trixan

    Men blir duntäcken verkligen bra om man inte torktumlar de för det är gammal sed att dun ska alltid torkas så för att inte klumpa ihop sig stämmer det inte?

  • turia

    inte alla täcken e gjord av dun

    Men kuddar måste jag iaf tumla annars blir de knöliga

  • Jindra

    Jag har både tvättat vanliga täcken och duntäcke i tvättmaskin och inte upplevt några problem....

Svar på tråden Kan man tvätta täcken i en vanlig tvättmaskin?