• Kluvenflicka

Önskar hjälp av säljare för Tupperware

Undrar om det stämmer att det är livslång garanti på tupperware saker och om man får en ny likadan vara om den man har går sönder? Har en behållare som ser ut som ett äpple som sonen tappade i golvet och det gick då sönder där man stänger det..Trist eftersom vi inte haft det mer än 2-3 månader..
    Vad tror ni? Hur gör jag?
    Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Önskar hjälp av säljare för Tupperware
  • Amarone Classico
    Kluvenflicka skrev 2008-02-17 14:31:56 följande:
    Undrar om det stämmer att det är livslång garanti på tupperware saker och om man får en ny likadan vara om den man har går sönder? Har en behållare som ser ut som ett äpple som sonen tappade i golvet och det gick då sönder där man stänger det..Trist eftersom vi inte haft det mer än 2-3 månader..Vad tror ni? Hur gör jag?Tacksam för hjälp!
    Jag är inte säljare, men har varit.

Garantin gäller tillverkningsfel, inte förslitning eller olyckshändelse.

Så tyvärr kan du inte få en ny.
  • Bessi

det du skulle kunna göra är att prata med din försäljare som du köpte den av så hon kan prata me sin teamledare om hon själv inte vet...

har själv precis börjat som säljare men har inte riktig koll en men det är mitt tips för dom borde ju veta om det eventuellt går att göra nått åt det.

• jempagirl

kan kanske gå på garantin om det är i själva "gångjärnet" den gått sönder, be din säljare skicka in den för bedömning iallafall.

• hannasmantan
    Amarone Classico skrev 2008-02-17 14:33:11 följande:
    Jag är inte säljare, men har varit.Garantin gäller tillverkningsfel, inte förslitning eller olyckshändelse.Så tyvärr kan du inte få en ny.
    Jag är säljare och jag tycker att du ska kontakta försäljaren. jag hade skickat in den eftersom den borde tåla att tappas i golvet, det måste vara ett måndagsexemplar.
Svar på tråden Önskar hjälp av säljare för Tupperware