• Hallle

Ta sig till centrala Stockholm från Kungens Kurva?

Hejsan,

jag är en tjej från "landet" och vill åka till Stockholm. har hittat ett bra och billigt hotell som ligger vid Kungens Kurva. Är det svårt/jobbigt/tidskrävande/ att ta sig till centrum?

• Svar på tråden Ta sig till centrala Stockholm från Kungens Kurva?
  • Miss Love

Man åker buss och tåg eller buss och tunnelbana, resvägen är ca 40 minuter.

• Trolovade

Gå in på sl.se så kan du själv söka på resa

• gizzla

från kungensKurva så går ju Gratisbussen mellan IKEA och city ;) Lätt och gratis *s*

• viseversa

obs den går INTE på helgerna!

gizzla skrev 2008-02-17 17:43:56 följande:
    från kungensKurva så går ju Gratisbussen mellan IKEA och city ;) Lätt och gratis *s*
  • Anna Paulita
    Hallle skrev 2008-02-17 17:31:25 följande:
    Hejsan,jag är en tjej från "landet" och vill åka till Stockholm. har hittat ett bra och billigt hotell som ligger vid Kungens Kurva. Är det svårt/jobbigt/tidskrävande/ att ta sig till centrum?
    Ja, det är jobbigt och tidskrävande att ta sig via Kurvan och T centralen. Jag skulle no försöka hitta ngt hotell mer centralt....
  • Starleaf

Är väl endå inte de minsta jobbigt.
    Vart ligger hotellet??
    Går t-bana från skärholmen o dit tar de max 10 min att gå till (om man ej tar bussen dit)

• Sallisen
    Anna Paulita skrev 2008-02-17 20:25:55 följande:
    Ja, det är jobbigt och tidskrävande att ta sig via Kurvan och T centralen. Jag skulle no försöka hitta ngt hotell mer centralt....
    Det är ju inte jobbigt alls! Flera bussar går från Kungens kurva till Skärholmen, väl där tar man t-banan in. Hur lätt som helst!

Mellan Kungens kurva och Skärholmen tar det ju bara nån minut!
  • Anna Paulita

Jag skulle iaf välja att bo mer Centralt!

• Sallisen
    Anna Paulita skrev 2008-02-18 19:39:03 följande:
    Jag skulle iaf välja att bo mer Centralt!
    Det kan ju vara en kostnadsfråga för många...
  • Anna Paulita
    Sallisen skrev 2008-02-19 07:21:46 följande:
    Det kan ju vara en kostnadsfråga för många...
    Jo, självklart....jagvet ju inte vad det hotellet de hittat kostar. Men då hade jag valt ett vandrarhem mer centralt. Behöver inte bli dyrare.
  • appapp2

Ska du till stockholm för att "göra stan" skulle jag försöka hitta ett hotell mer centralt. Kolle motell 1 eller vad det heter vid telefonplan, ingen lyx men mycket närmare. bäst är såklart att försöka hitta nått istan.
    vad har du för budget?
    kolla hotels.se

• Jezzica83

Vi har bott på Scandics hotell i Kungens kurva 3 år i rad. Tycker det är skönt att slippa köra bil inne i centrum, och dessutom är det svindyrt att parkera!
    Vi gick till skärholmen och tog tunnelbanan därifrån. Tror tunnelbanan tog 15-20 minuter och kostade 20 kronor per person, eller så kan man köpa kort för en hel dag och åka hur mycket man vill. Så jag skulle absolut rekomendera att bo där.

/Jessica

Svar på tråden Ta sig till centrala Stockholm från Kungens Kurva?