• Vickan82

supersugen på apelsiner!!!

Jag är helt TOKIG i apelsiner, måste ha det hela tiden (hoppas man inte kan äta för många )
    Jag har inte varit någon frukt människa innan men sen jag blev gravid så måste jag ha apelsiner flera gånger varje dag och jag verkligen måste ha MINST en varje dag.

Vad är ni andra sugna på under graviditeten, några speciella saker??

• Svar på tråden supersugen på apelsiner!!!
  • loppan1

Jag var också helt galen i apelsiner när jag väntade min dotter. Med första sonen var det chokladpudding och med andra sonen var det lakris

• Miss Love

Jag var också sugen på apelsiner då i början av graviditeten och de skulle inte vara söta utan sura.

• Kristyr

Min mamma åt minst 1kg apelsiner om dagen när hon väntade mig. Jag var lite gul när jag kom ut, det var inte gulsot, utan av alla apelsiner ;)

Lite bra är det nog med alla apelsiner, min mamma fick ett väldigt frist barn, som sällan är sjuk (om det är nu apelsinerna hon kan tacka för det, men vi säger väl det ;) )

• Vickan82

Ja, man får väl se om man får en gul bebis då

Man kanske kommer att bli sugen på något annat senare i graviditeten? Men det är ju kul att det är något nyttigt för en gångs skull för jag är nämligen en godismänniska, jag ÄLSKAR godis. I början åt jag även marabou ckokladkaka helnöt men nu är det mindre av det.

Min brors flickvän käkade apelsiner och clementiner under sin graviditet och fick en tjej...kanske blir det en tjej om allt går bra så långt! Vet inte om man kan tro på sådant angående könen. Men det är lite kul att läsa om det.

Jag blir lycklig bara min graviditet slutar bra och att jag föder fram en go bebis

• Vädtkustmamma

Här en apelsintokig till!

Med första dottern var det avokado av alla saker man kan få sug efter...

• tborst

apelsiner är sååå gott... och nej på sikt kan man inte äta för mycket... MEN om man lyckas kan man få en överdos av C-vitamin som absolut inte är farligt men som förorsakar en vansinning klåda... det försvinner dock så fort man kissat ut överskottet

• Bedazed

mmm apelsin, så läskande o mättande o fräscht. Äter även clementiner, men de är inte så goda längre, nåt som e gott me e sharonfrukt...mmm cravings =D

• FruMähler

jag har också varit sugen på apelsiner..men tyvärr så kunde ja inte äta dem i längden pga halsbränna bara av tanken på dem på ett ungefär... så nu längtas jag till jag kan få äta dem igen å halsbrännan ger med sig!

• Mizz Emma

Jag är också sugen på apelsiner hela tiden och för att inte snacka om chokladpudding eller fromage... shit jag får nästan panik om jag inte får tag på de jag är sugen på :p

• jojoruth

Apelsiner är gott, men även grapefrukt, brukar inte äta det men nu vet ni det är ju knäppt.

Svar på tråden supersugen på apelsiner!!!