• Tessah

gul/gröna flytningar?

Hej har en fråga, i morsse märkte jag att jag fått gul gröna klumpiga flytningar, och ganska mycket.
    Bm hade ej tele tid i dag så måste ringa i morron.
    Är orolig att nått ska vara fel? Eller är de bara svamp?
    Nån som har några kunskaper om detta?
    tack på förhand för svar :)

• Svar på tråden gul/gröna flytningar?
  • lill linda 82

Min första tanke var svamp...om det är det vet jag inte?

• Sunshine78

Färgade flytningar kan tyda på en infektion och det bör kollas upp direkt.
    Ring så fort du kan i morgon för det är inte bra att bära på en infektion när man är gravid.Hoppas allt går bra!

• Tessah

oj, *orolig* kanske ska man irnga till akuten och höra vad dom tycker?
    vad skulle ni gjort?
    Känns som om jag har mensvärk.

• lill linda 82

jag skulle ha ringt sjukupplysningen o hört efter vad dom tycker vore bäst.

• wellah

låter som svamp eller infektion, det är tydligen vanligt då man är gravid att man får lite ändrat ph-värde där nere och lättare får "snusk" i brallan....

• Underbaramalin

Jag hade sådana flytningar när jag var gravid, och det var svamp. Du får en tablett av BM så går det över fort.

• Sunshine78

Sjukvårdsupplysningen kommer antagligen att be dig avvakta tills i morgon.Får du ont eller tycker det är väldigt obehagligt tycker jag du ska åka in akut. Då får man hjälp iallafall.Lycka till!

• ässka

fick också en gul äklig klump men jag vet inteva det var minns inte att jag kopplade ihop det med svamp, så det behöver inte vara nåt speciellt farligt,har inte hänt nåt med mig!

• Tessah

tack för svar iaf. Väntar tills i morron och ringer bm då ist. . . om jag nu inte får ont då åker jag in.
    Känns bra me er här som har råd och så...tack igen.

• snabbaryck

Får jag fråga, har du haft dessa i flera dar då eller? Jag har också nämligen fått sådär några ggr, men vid bara ett toabesök så att säga, sen kan det gått någon vecka eller veckor så har det kommit igen. Jag har inte trott att det varit svamp, har heller inte kollat upp det, kanske jag borde gjort. Hmm, nu blir jag orolig, men ska inte svamp klia också?

/kram

• Halloj

Hade oxå det, dom började vita, blev gula och sedan mintgröna, konsistensen var som handkräm och det kunde komma rejäla kluttar. Sen kunde det vara borta i flera dagar innan det började komma tillbaka igen. SKITÄCKLIGT! Dom luktade inte, jag hade ingen klåda eller sveda. Det var svamp sa gynekologen och jag tog Pevaryl vagiatorer i ett par dagar så försvann det och det har ännu inte kommit tillbaka.

• Tessah

tack tjejer då är de nog kansek bara svamp då. Känns bra! :) hellre de än nån infektion eller så.

• Tessah

Bm tror de är svamp så jag ska dit på fredag och kolla:P känns bra så man får veta vad det är! ...Har kännt lillen sparka tok mycket i går så lever gör hon/hon iaf :)

Svar på tråden gul/gröna flytningar?