• Sajjaa

Hjälp! Vad kan detta vara? Ont högt upp i ryggen, vid lungorna

Har så ont över lungorna. Känns nästan som om någon har slagit mej rejält så jag är öm. vet inte hur jag ska sitta, ligga eller stå för att det ska underlätta.
    Känner någon igen sig?
    Är i vecka 29+5

• Svar på tråden Hjälp! Vad kan detta vara? Ont högt upp i ryggen, vid lungorna
  • Mika2

Prata med din BM och be om att få göra ett urintest. Det kan vara urinvägsinfektion som satt sig på njurarna.

• Sess82

Det är bebisen som börjar ta mer plats där inne troligtvis. Känner du att det är jobbigt att andas också? Så har jag det. När jag sitter så har jag alltid en hand längst upp på magen och trycker ner den lite så han inte ska nå hela vägen upp. Underlättar andningen den stunden jag sitter iaf.

BF april 2008
  • Sajjaa

Känns något tyngre. Smärtan bara flög på mej nu ikväll. Därför jag blir lite orolig. Värker som tusan å det vägrar släppa det minsta.
    men det är nog som säger. de tar väl mer plats nu. Ska man ha så här ont till förlossningen så vet jag inte vad jag gör..

• Sajjaa

Nej det tror jag inte.. inte om jag ska jämföra med hur de jag känner med gallstensbesvär har det. Men vem vet. Jobbigt är det i alla fall:(
    Ska ringa bm imorgon å höra vad hon säger

• viburnum

Sådär har jag också. Min BM sa att det kan vara en låsning i musklerna i ryggen, jag skulle kontakta en sjukgymnast för att isf få låsningen upplöst. Strålar det framåt så du har ont vid revbenen fram också? Det gör det för mig och det andra alternativet BM sa var att det just är att barnet börjar ta mer plats och nedersta revbenen liksom töjs ut lite. Det är nog iaf inget farligt, men bra att höra med BM om du är orolig.

• Sajjaa

Det känns bara i ryggen. kan nästan jämföras med om man har haft en långvarig hosta så lungorna tagit lite stryk, nästan som träningsvärk eller vad man ska säga..men jag har inte varit sjuk heller så det kan inte bero på att de är överansträngda

• IdaElt

Känner igen mig i era beskrivningar. Får ibland ont mellan skulderbladen vid djupandning. Inte skönt alls. Det är antagligen så att bebisen tar mer och mer plats. Ibland tycker jag även att det kan vara svårt att fylla lungorna ordentligt.

• asfaltsblomman
    Sajjaa skrev 2008-02-17 23:08:29 följande:
    Det känns bara i ryggen. kan nästan jämföras med om man har haft en långvarig hosta så lungorna tagit lite stryk, nästan som träningsvärk eller vad man ska säga..men jag har inte varit sjuk heller så det kan inte bero på att de är överansträngda
    men inte ska det väl göra så ont bara för att den tar mer plats??
    kanske e bäst att kolla upp det? man förlorra j inget på det iaf ..
  • tessmoe

Jag har exakt så och det är normalt..bröstkorgen pressas ju utåt för att alla organ + bebis ska få plats..

• April08

så fick jag med.. blev riktigt öm! Hade haft urinvägsinfektion som hade gått vidare upp i njurarna.. njurbäcken inflammation.. så kolla upp det..

• skrållan1978

hejhej, låter antingen som njurbäcken inflammation(långt gången UVI) eller gallsten, gör ont bägge 2 och känns ungefär som du beskriver det
     många får just gallbesvär som gravid och även e det lättare o få njurbäckeninflammation med, ett test man då kan göra är att ställa dig på tå och sen stampa ner båda härlarna i golvet, HÅRT, gör det då ONNT i ruggen i bak däruppe så e det garanterat ngt med njurarna, lycka till!

Nummer 5 i magen=)
Svar på tråden Hjälp! Vad kan detta vara? Ont högt upp i ryggen, vid lungorna