• Sanda

Vad skulle ni skriva på en SÄNK FARTEN skylt?

Vi bor i ett villaområde och tyvärr går det en väg förbi vårt hus som folk gillar att gasa på! Det är 50 men många kör över 70. Det borde vara 30 för det bor många små barn i området. Vi är några grannar som går i hop och ska köpa skyltar att sätta upp för att påkalla uppmärksamheten. Det finns vanliga lekande barn skyltar men vi tänkte tillverka en egen med egen text, någon som verkligen får folk att tänka till. Har ni några förslag?

• Svar på tråden Vad skulle ni skriva på en SÄNK FARTEN skylt?
  • mirresmamma

Vad sägs om dessa: "Kör inte ihjäl våra barn"
    "Kör inte på våra barn" "Döda inte våra barn med din bil!"

Eller kanske några mer normala varianter "Här leker våra ungar, kör försiktigt!" "Akta våra barn" "Sänk farten, här springer ungar omkring!"

EV irriterande skyltar "SÅG DU INTE 50 SKYLTEN???" "Kör gärna saktare än 50, här finns lekande barn"

Hoppas ni fick några bra ideer!

• SIN74

Jag tillhör dem som saktar ner. Den skylt som fått mig att köra mest uppmärksamt löd:
    Här bor Oskar 7 år, Albin 5 år, Linnea 4 år, Joel 2 år och Nils 0 år.

• Sanda

sin74: Ja, den var bra, synd man måste uppdatera den varje år bara

mirresmamma; ja det är i stil med dom första du skrev vi har tänkt oss!

• snobben445

Vilda barn, Tama djur!!
    KÖR SAKTA!

• Lady Tess

Jag och mina grannar skaffade en sådan skylt i sommras!
    Fast det är mer en flagga..I matreal som dom har på typ GB glass flaggorna vid glasskiosken!
    På den står det " Nu är vi ute och leker" och så barnens namn nedanför!

Den sätter vi bara upp när vi är ute! Annars blr det bara en skylt som sitter uppe och ingen ser den efter ett tag!!!

♥ William 04-10-18 ♥
  • Sanda

lady tess; det är smart! Man kan ju ha både och faktiskt, en som sitter hela tiden och en man tar fram.

• Tjej 83

måste maninte ha godkänande från kommunen o sätta upp en skylt?

ja vill ha upp en, vi har en 70väg utanför som alla tror är en en motorväg! o den är så smal med o svängar o krokar här ov ar så man är lite rädd o gå på promenad med vagnen för i en sväng kanske de inte ser oss o kommer i 100.. läskligt..

men tror man måste ha godkänande?
    men vill iaf ha en skylt!

bra tråd TS kanske kan låna den med förslagen då hehe
    Först täntke vi - de är ingen jävla motorväg, håll 70. men vem bryr sig liksom hehe

kommunenhar ett skylt typ 10x10 cm stor på en telestolpe bakom ett träd,
    många som ser den

bra förslag ni andra har kommit med...

• BimBim o Knorrans Mamma

Sakta ner för HELVETE!!!!!!!!!!

• Sanda

tjej83; man måste ha tillåtelse från kommunen om man inte sätter den på sin egna tomt tydligen, men våran tomt gränsar med vägen (tyvärr) så vi kan sätta den på våran tomt.

• Kenneth

Inte "Levande Barn" i alla fall. Då garvar bara bilisterna och säger:
    - Vaddå? Skulle det ligga döende barn på vägarna då?

Och så gasar de på ännu mer.   

Spädbarn sover inte, de ligger bara på laddning!
Svar på tråden Vad skulle ni skriva på en SÄNK FARTEN skylt?