• Aisha

Hur såg DIN nidblödning ut? Viktigt!!!

Detta är endast en tråd för de som tror, eller säkert vet med sig, att de haft en nidblödning i samband med att de blev gravida.

Hur såg den ut? (Mycket blod, lite blod, rosa blod, brunt blod, som en vanlig mens, nästan som en vanlig mens?)

Hur länge varade den?

Hur länge efter ÄL?

Tacksam för svar kram ha en god söndag!

• Svar på tråden Hur såg DIN nidblödning ut? Viktigt!!!
  • Shirley

Jag hade en med minsta barnet.. det var som en brun/rosa flytning. ibland nästan åt det gröna hållet :S Kom lite i några dagar.. ett par dagar inna bim bara och fortsatte i kanske 1 vecka... sen vart jag flyttad lite vid ul.

• zippis

Jag fick HELT säkert en nidblödning sist jag var gravid. Jag använde både tempmetoden, ägglossningsstickor och sekretmetoden. 7 dagar efter ÄL fick jag en tempdipp och nidblödning. Det var inte mycket. Det var som en flytning med blodstrimmor under 1 dag. 4 dagar senare testade jag positivt.

• Madja82

Hade NID-blödning då jag väntade sonen.
    "Blödde" knappt 2 dagar, var bara rosa/brunt "2 droppar i timmen" ungefär som när mensen nästan är slut. Trosskydd räckte gott & väl som skydd.

den kom ca 1 vecka efter äl. 

• Lindaewer

Hållar med dom tidigare svaren.. Jag hade en brun aktig blödning/ flytning.. Såg ut som typ sista dagen på mensen.. blöddde så i 1-2 dar. 
     fick den ca en vecka innan BIM..

• Aisha

Hade ni någon "mensvärk", eller ja "värk" menar jag då?

Gjorde det ont, jämfört med en "vanlig" mens i såna fall?

Kram!

• zippis

I samband med nidblödningen? Nä, det var ingen värk samtidigt. Molvärken kom några dagar senare.

• Ambulansflikka

Jag har blött väldigt lite behöver inge skydd, det är inte ens klart rött utan mera brun röd aktigt.
    Började den 16 och jag har fortfarande dessa.
    Kan det vara en nidis eller är det en mellanblödning.
    BIM är den 26 tror jag. Brukar ha över 28dagars cykel. Oftas 30 dagar.
    Snälla hjälp
    Någon som har varit med om detta.
    Och vad skiljer en mellanblödning och en nidis

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) Finns alltid för dig (¯`°?.¸ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • sira

jag fick bruna flytningar från dag typ 11 efter ÄL, lite var och varannan dag. Inte mycket men lite. Höll på fram till v.8. Är i v.22 nu

• frk lorelei

Det här är ju hopplöst... Jag har lovar mig själv att inte tänka på det, att inte gå runt och TRO att det är nåt. Jag har pco och omn 10 dagar ska vi på första besöket på fertilitetsmot. för början till utredning och hjälp. Jag testade pergotime hela hösten och det funkade inte.. så varför skulle det funka nu för..

Jag har inte regelbunden mens, alls, och ingen äl, men däremot blöder jag ibland, som att kroppen måste göra sig av med allt liksom, och då är det som vanlig mens, med värk o allt. Nu, i början på veckan, på dag 45 från förra mensen så började jag blöda igen. ingen värk, aldrig något rött blod, och verkligen jättejättelite också. Trosskydd räcker mer än väl, det har varit kanske som någon skrev, 2 droppar i timmen (då det varit som mest). Jaha, givetvis börjar jag fundera på varför det är sån här blödning nu då. Den pågår fortfarande, men ännu mindre.

Senaste veckan har jag känt mig lite lite illamående, som att jag har ätit för mycket. Det kommer och går under dagen och jag kan inte säga att det hör ihop med någon kroppsdel alls, dvs jag har inte ont i magen eller nåt.

Vad tror ni?
    jag känner inget annat och tycker väl att jag borde känna mer om det ÄR nåt.

Help?

• frk lorelei

Det här är ju hopplöst... Jag har lovar mig själv att inte tänka på det, att inte gå runt och TRO att det är nåt. Jag har pco och omn 10 dagar ska vi på första besöket på fertilitetsmot. för början till utredning och hjälp. Jag testade pergotime hela hösten och det funkade inte.. så varför skulle det funka nu för..

Jag har inte regelbunden mens, alls, och ingen äl, men däremot blöder jag ibland, som att kroppen måste göra sig av med allt liksom, och då är det som vanlig mens, med värk o allt. Nu, i början på veckan, på dag 45 från förra mensen så började jag blöda igen. ingen värk, aldrig något rött blod, och verkligen jättejättelite också. Trosskydd räcker mer än väl, det har varit kanske som någon skrev, 2 droppar i timmen (då det varit som mest). Jaha, givetvis börjar jag fundera på varför det är sån här blödning nu då. Den pågår fortfarande, men ännu mindre.

Senaste veckan har jag känt mig lite lite illamående, som att jag har ätit för mycket. Det kommer och går under dagen och jag kan inte säga att det hör ihop med någon kroppsdel alls, dvs jag har inte ont i magen eller nåt.

Vad tror ni?
    jag känner inget annat och tycker väl att jag borde känna mer om det ÄR nåt.

Help?

• gormisen

Jag vet inte. Jag kan bara berätta hur min blödning såg ut. Den var slemmigt/trådig och svagt blodigt, men ändå så mycket blod att jag gick till apoteket och köpte 100 ob. Hoppas det löser sig för dig!!!!

Svar på tråden Hur såg DIN nidblödning ut? Viktigt!!!