• LillaMy28

Bästa blöja till nyfödd?

Vi har kört på pampers och libro. men blir ju så dyrt sen vi kom hem från bb i måndags hr de gått åt 2½ pack blöjor me 27 i varje.

• Svar på tråden Bästa blöja till nyfödd?
  • Skusan

Vi hade Libero Newborn, och ja, det gick åt massvis med blöjor i början... Men jag tycker det har varit den bästa blöjan hela tiden. Så för oss har det varit värt det.

• LillaMy28

Absolut att man köper de bästa spela roll kostnad men tänkte om de fanns ngn billigare variant som e bra. annars kör vi på me libro å pampers   vår lilltjej ska ha de bästa..hihi

• Pormoicheia

Icas blöjor har funkat jättebra på sonen. Dom är väl dessutom bland dom billigare har jag för mej

Apprentice Moraltant
  • BellaBecca

Vi har inte provat någon annan blöja än Libero och Pampers.
    Och av dom två föredrar vi Libero!

• 3 Barnsmamma 06 09 11
    Skusan skrev 2008-02-17 22:24:59 följande:
    Vi hade Libero Newborn, och ja, det gick åt massvis med blöjor i början... Men jag tycker det har varit den bästa blöjan hela tiden. Så för oss har det varit värt det.
    vi med. Visst är dom 2-4kg? Sen blir det 3-6kg och i dom paketen är det mkt fler blöjor i.
  • spacebeare

körde också Libero som är skitbra. har prövat lite andra sorter senare men inte de minsta.
    coops är bra i de större strl men jag vågar inte svara på den minsta, går från 3kg tror jag.
    kan vara värt att prova på. de större har de dessutom ta tre betala för två som ett stående erbjudande vet inte om det gäller den minsta strl.

• Pormoicheia

Lidl blöjorna var även dom kanon men då lidl ligger 3½ mil bort så kostar det i slutändan mer att köpa dom än vad det kostar att handla på ica på hemmaplan.

Apprentice Moraltant
  • Evelina 84

Vi har hela tiden använt libero. Provade pampers under en kort tid men sonen fick utslag av dem.

Men jag tror nog att det absolut bästa alternativet, för bebisen, är typblöjor.Det sägs även att det är billigast i längden. Jag själv kände däremot att jag inte orkade med allt det extra jobbet det innebar..

• TeZs

Vi körde med libero till sonen första året iaf, testade pampers oxå men libero var bättre. Nu när han är äldre är pampers bäst!
    till dottern kör vi oxå med libero.

Har testat icas blöjor en gång till sonen o dom funkade väl rätt ok, likaså en gång till dottern då vi hade akut slut på blöjor o libero var slut i affären, o dom funka bra!

o vad jag hört av folk som testat många så verkar icas mest populära av de lite billigare blöjorna :)

• 3 Barnsmamma 06 09 11
    TeZs skrev 2008-02-17 22:39:02 följande:
    Vi körde med libero till sonen första året iaf, testade pampers oxå men libero var bättre. Nu när han är äldre är pampers bäst!till dottern kör vi oxå med libero.Har testat icas blöjor en gång till sonen o dom funkade väl rätt ok, likaså en gång till dottern då vi hade akut slut på blöjor o libero var slut i affären, o dom funka bra!o vad jag hört av folk som testat många så verkar icas mest populära av de lite billigare blöjorna :)
    Samma här. Nu har vi liberos byxblöja och på vanliga blöjor har vi pampers baby dry.
  • spacebeare

tyckte Icas luktade kiss......

• Skusan
    Svar på #5
    Ja precis, det var ju typ bar aförsta veckan som newborn passade, så fort amningen tog fart ordentligt pöste magen ut och den vart trång . sen blir det "dryagre" att köpa ekonomipaketen som finns i 3-6 kg.

Här hos oss (Ica Maxi) kostar ett ekonomipaket Libero elle Pampers 99:-, alltid. Icas egna kostar 89:-, så det skiljer 10 spänn.
Svar på tråden Bästa blöja till nyfödd?