Hals- och öronont på ENA sidan, vad är det?
Har i ca två veckor haft halsont och nu även ont i öronen. Sista dagarna har det satt sig bara på ena sidan alltihop.
Vad kan det vara?
När är det dags att kolla upp?
Har i ca två veckor haft halsont och nu även ont i öronen. Sista dagarna har det satt sig bara på ena sidan alltihop.
Vad kan det vara?
När är det dags att kolla upp?
Man kan mycket väl ha öroninflammation på en sida och det är kanske det du har.
Det brukar gå över av sig själv men om det väl har satt igen och har varat så länge så är det nog dags att få lite antibiotika, kanske-varför lida mer i onödan?
Det mest jobbiga är nog ändå halsen, örat överlever jag med.
Det började med att jag hade ont på båda sidor och lite överallt men numera bara ena sidan.
Vore intressant om någon har haft samma
Det troligaste är kanske att det började med virus, och sedan har det blivit en bakterieinfektion efteråt.
Har du haft så i två veckor så går det kanske inte över i halsen, det kan ta veckor! Jag tycker verkligen att du borde be en läkare kolla på halsen och örat.
Jag vet nog ingen som inte har haft en rejäl halsfluss och ont i öronen samtidigt nån gång i livet men heller ingen som låter bli att gå till doktorn då!
sedan igår har jag haft ont i halsen o örat MEN bara på höger sida.. o hes som bara attans..
I dag på dagen var mitt bättre, men nu ikväll är det hemskt. Ont i båda öronen!! och ont i halsen som f-n, kan knappt svälja och det gör ont hela tiden.
Imorrn blir det att ringa VC. Måste ju få komma dit nu.
Jag hade ofta förkylningar en höst och ont i hals samt öra, ofta bara på ena sidan. VC skrev ut antibiotika flera ggr pga bakteriinfektioner, men till slut visade det sig att det var en visdomstand som var på väg upp, men som fastnat i tanden framför och orsakade inflammation. Tydligen har man nerver som går upp till öronen och ner till halsen via tänderna och det var dessa som gjorde ont pga infektionen. Med andra ord, blir det inte bättre efter besök från VC så gå till tandläkaren!
Aha, tänder. Ja det kan det ju vara. däremot tror jag att jag har fått alla mina visdomständer men vi får se var det slutar.
Hoppas de kan göra något.