• Emla82

Disneyland Paris

Vi har planer på att åka till Disneyland i Paris nu i vår någon gång. Hur ska man lägga upp resan.... Bo på hotell som tillhör parken, eller bo en bit utanför? Ta några extra dagar till annat än parken osv osv... Vad kan man mer hitta på med en 9-åring, en 5-åring och en snart 1-åring?

Ni som varit där, kan ni berätta hur ni gjorde, och vad ni kanske ångrar att ni gjorde/inte gjorde.

Resan får max vara 5-6 dagar då sambon inte får ledigt längre...

Sedan har jag lite funderingar kring vad er resa kostade. Finns ju massor av peketresor att välja bland, men nog borde det bli billigare att boka in allt själv?

Å en sista fråga... Är det dyrt inne i parkerna? Mat och sådant tänkte jag på. Ingår alla attraktioner när man löst inträde?

Allt detta går säkert att luska ut på nätet, men jag tänkte om någon kanske vill berätta om just sina erfarenheter... =)

• Svar på tråden Disneyland Paris
  • o0Mia0o

hej. har aldrig varit där med barn. men jag tänkte säga att hotellen nära parken är jätte dyra. men letar du närmare paris kan man hitta bättre hotell och bara ta tåget ut. inte så dyrt.

attraktionerna ingår. och maten kostar som det brukar på nöjesparker.. lite mer än nödvändigt. =)

ibland kan det vara väldigt mycket folk där och då får man kö biljetter till attraktioner och kan behöva hitta på något annat en stund. juli är en väldigt poppis disneyland månad. =)

• Emla82

Åhhh..tack för ditt snabba svar =)

Ja, det bästa vore ju att försöka boka in allt själv... Såg dock ett förslag från Sembo där man fick inträde och hotell vid parken för runt 7000 kr (inträde 5 dagar och 4 hotellnätter). Detta var för upp till 5 personer...

Vi kommer att åka i vår...typ april eller så, och då får man väl hoppas att det inte ska vara så mycket folk som i Juli =)

Ska kika runt på andra hotellmöjligheter nu... =)

• frau M

Var där för några år sedan. Alla attraktioner ingår i entrepriset. Det är ca 500-700kr. Lite dyrare är det där inne men inte så hutlöst mycket mer.
    Det kan vara bra å lägga in andra saker förutom parkerna emellan. Blir lite jobbigt att gå där efter några dagar. Vi var till fyra parker, dagarna efter varandra, och sista dagen var man nästan trött på det, fast det var en ny park. Man blir så trött, för det är så stort och mycket av allt. Otroligt mycket intryck, även för vuxna. Men superkul! Ska tillbaks nästa år, hoppas jag det blir.
    De parker vi besökte var Magic, Universal, adventure och mgm. Missa inte paraden på magic. Mgm har oxå en parad (i bilar).
    Ha så kul!

• o0Mia0o
    Svar på #2
    oj. det var inte alls dyrt. låter ju som en bra lösning annars.
  • LevaLivetNu

Vi reste som sagt i en paketlösning. Två dagar disney samt 7 dagar spanien, men men det var ju endast Disney ni var intresserade av. Jag upplevde det som ganska dyrt inne i själva parkerna( antagligen för att jag blev som barn på nytt, ville ha ALLT) Vi tog sk fast pass på några attraktioner, innebär att man får en biljett till visst klockslag så man slipper köa. Vi hann överhuvudtaget ej med Disney film park(attraktioner för lite äldre barn) synd, det tar vi nästa gång.

Bilj krävdes också till vissa scenshower väl värda att se (biljetterna kostar ej men behövs för att få en plats)

Vi var där på självaste midsommarafton 2006 mkt folk, vissa har svårt med själva köandet också, vi svenskar är ju bra på det eller?? : )   

Vi bodde på MyTravel Hotell utanför parkerna, väldigt bra, mkt för barnen att göra med stor pool, många mat alternativ o fina omgivningar!!!

Lycka till

• frau M

Vi var ett helt gäng. Stor familj med päron och syskon och respektive med.. Vi hyrde en villa en bit bort. Helt underbart. När jag åker till USA igen så blir det att bo i villa. Egen pool och allt. Kändes väldigt lyxigt. Men var inte alls dyrt. Vi var 7st och lite drygt en hundring per natt och person. Och då var kylen fylld med lite mat och pool som sagt, städning ingick, egen grill och trädgård. tvättmaskin.

• frau M

Vi var ett helt gäng. Stor familj med päron och syskon och respektive med.. Vi hyrde en villa en bit bort. Helt underbart. När jag åker till USA igen så blir det att bo i villa. Egen pool och allt. Kändes väldigt lyxigt. Men var inte alls dyrt. Vi var 7st och lite drygt en hundring per natt och person. Och då var kylen fylld med lite mat och pool som sagt, städning ingick, egen grill och trädgård. tvättmaskin.

Bokade via swanssons.

• presens konjunktiv

De flesta brukar tycka att två dagar i parken räcker. Den är inte så stor. Jag hade bott inne i Paris, och åkt tåget ut. Det tar typ 40 minuter, och stationen ligger vid själva Disney. Det finns tvådagarsinträdesbiljetter att köpa. Ska ni vara iväg i sex dagar hade jag passat på att se lite av Paris också, och inte bara Disney.

Om ni inte orkar boka själva så finns det bussresor som inte är alltför dyra, men det billigaste borde vara att ordna det själv.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Svar på tråden Disneyland Paris