• Limas

Högre spjälsängsskydd

Hej alla mammor och pappor!

Min lille son på 8 månader har slagit sig gul och blå i sin spjälsäng. Spjälsängsskyddet jag har nu är från Ikea och är bara ca 30 cm högt. Eftersom han ligger längst ner i sängen nu så är det spjälskyddet onödigt. Han ställer sig upp och släpper taget, då ramlar han med huvudet rakt i spjälorna. Vet nån var jag kan få tag på ett högre?

• Svar på tråden Högre spjälsängsskydd
  • Fru Gustavsson

Kolla på babyproffsen eller babyland efter NG Babys spjälskydd som är höga och går hela vägen runt sängen. Fick skaffa sådant efter att sonen fastnade med foten i det låga från Ikea. När han började kunna ställa sig upp själv (och brakade baklänges i sängen när han släppte taget) bullade jag upp med små kuddar mellan spjälorna och spjälskyddet.

Min nyföding ska börja dagis i mars, vart tog tiden vägen???
  • Limas

Nona75: Tack för alla tips! Har letat på nätet men hittade inget. Men nu ska jag följa dina råd.

• Triple Trouble

som ovan babyland har jättefina höga, tyvärr jättedyra också

• Triple Trouble

fast de är nog inte så mkt mer än 30, kanske 35 tror jag. Det från ikea vi har är bara typ 15 cm..

• Fru Gustavsson

ja, de kostar väl lite slantar (tror vårt gick på dryga 500 men ibland på tradera finns fina att fynda. Lycka till i letandet (Jag letade också massor på nätbutiker men hittade mest höga HALVA skydd som inte går hela vägen runt sängen)

• Fru Gustavsson

(tror vårt är 40 cm högt)

• snöfall

annars om du sku ha nån i bekantskapskretsen som kan sy, så kan de ju kanske sy ett till er..

• pippi77

Jag har köpt två spjälskydd från Ikea och sedan sytt ihop den på längden, blev jättesnyggt och var super enkelt!

Svar på tråden Högre spjälsängsskydd