• Leeloo

Klä om stolar?

Jag hade tänkt klä om fyra st vita stolar, bara sitsen, men kan inte komma underfuns med vilken färg jag vill ha på själva tyget. Finns det nån som kan komma med något bra förslag? Jag gillar jordfärger, och det ska vara en färg som är praktisk med tanke på att vi har två små barn.
    Är det svårt att klä om stolar? Någon som har gjort det själv?

Eyy woman! I think you left your panties in my kitchen..
  • Svar på tråden Klä om stolar?
  • 3hjärtan

Inte svårt alls om det bara är att skruva av sitsen, ev ta bort annat tyg som är fastnitat o sedan nita fast den nya... Det är hörnen som är lite kluriga. Men efter ett tag kommer man på ett bra sätt...jag för min del tycker inte det är katastrof om det blir en liten rynka för mycket vid hörnen. Varken direkt ljusa eller mörka färger är ju så praktiskt. Själv har jag satt på ett "spräckligt" mönster som går i olika beiga/bruna/nougat-toner. Det braiga är ju att man kan byta ganska ofta! Kostar inte så mkt o är enkelt!

• Limefrukt

Du kan köpa plastad duk att klä om stolarna med. Det finns där du köper vaxduk. Den ser ut som vanligt tyg, men har lite glansig yta på ena sidan, och är lätt att torka av. Går även att tvätta i 40 grader. De finns oftast i olika "linne-färger" med fina mönster, men du kan också hitta andra färger.

• 3hjärtan
    Limefrukt skrev 2008-02-18 10:19:47 följande:
    Du kan köpa plastad duk att klä om stolarna med. Det finns där du köper vaxduk. Den ser ut som vanligt tyg, men har lite glansig yta på ena sidan, och är lätt att torka av. Går även att tvätta i 40 grader. De finns oftast i olika "linne-färger" med fina mönster, men du kan också hitta andra färger.
    Har också tänkt på det där...men blir det inte väldigt varmt om baken?
  • Leeloo

Var kan jag hitta snygga tyger då? Har ni bilder på era stolar som jag få titta på?

Eyy woman! I think you left your panties in my kitchen..
  • Limefrukt
    3hjärtan skrev 2008-02-18 10:22:16 följande:
    Har också tänkt på det där...men blir det inte väldigt varmt om baken?
    Det blir ju lite mer "instängt" än med vanligt tyg som andas, men har man barn som tycker om att sprätta iväg sylt, så är det praktiskt
  • principisessan

galon eller fusk skinn är ju praktiskt, lätt o torka av.. men visst blir det säkert lite svettigt om baken om man sitter länge...?
    Vi har sammet på våra stolar i brunt med medaljonger på.. det syns inte så väl ifall det kommer nåt på dem, men å andra sidan är vår tös bara 4 månader, så hon kladdar ju inte så mycket än.. har planer på att byta tyg igen, men mest för att vi haft detta så länge så jag ledsnat på det.

• Limefrukt

m u m i n skrev 2008-02-18 13:48:36 följande:

Vi har sammet på våra stolar i brunt med medaljonger på..
    Sammet skulle inte funka för oss - vi har katter som hårar...
    Önskar att jag skulle kunna ha sammetsgardiner... eller kuddar.. eller...
Svar på tråden Klä om stolar?