• Sabre135

Hur få bort gammalt lim? Blir snart gaaaalen

Jag håller på att bli galen. Människan som bott i vår lägenhet före oss hade en jätteful prydnad på toalettdörren som hon verkar ha limmat fast med superlim. Prydnaden har jag fått bort men limmet är kvar och hur jag än gnuggar och gnuggar så får jag inte bort det. Har tom kört med ståull. Sprit är också testat. Samt en massa rengöringsmedel.

Vi ska sälja lägenheten snart och det känns viktigt att få bort detta men jag vet inte vad jag ska försöka med härnäst. Någon som har något superknep att ta till?

• Svar på tråden Hur få bort gammalt lim? Blir snart gaaaalen
  • LillePlutten

För längesedan tog jag bort en sorts tapet på köksluckor och då använde min pappa och jag någon slags värme spruta.
    Kanske funkar med hårfön och sedan skrapa bort? Men var försiktig så du inte bränner/repar.

• trent

Testa limtvätt men tänk på att det är väldigt starkt. Finns i färghandeln, på byggvaruhus och hos järnhandlaren.

• Vaniljdröm

T-röd tar bort det om det är sådär kladdigt. Är det hårt, torkat lim är det nog bara att slipa och lacka om dörren som funkar.

• kalla

Om det är lite klibbigt, som efter klistermärken ungefär, så kan du testa att stryka på lite margarin - flytande eller vanligt. Ett tunt lager brukar räcka. Låt det verka i kanske 20 minuter. Sen behöver man bara torka bort med lite diskmedel, som tar bort det feta. Tänk om detta enkla tips funkar, efter allt "bökigt" som du har provat...!

• Sabre135

Ska testa margarin. Funkar inte det blir det T-röd eller limtvätt. Det blir lite klibbigt när man hållit på och gnuggat med sprit ett tag så det kanske funkar. Tusen tack för tipsen.

Funkar inte det så köper jag fan en ny, fast snygg, prydnad och sätter upp så får nästa ägare ta över problemet

• Eofrysina

Bensin kan funka ypperligt på de flesta limmer. Fast ibland behöver man köpa limbortagningsmedel om det är riktigt överjäkligt.

Svar på tråden Hur få bort gammalt lim? Blir snart gaaaalen