• Tindrande

Yasuragi, hasseludden

jag och min man är i stort behov av ett dygn utan barn, så vi tänkte ta en natt på hotel eller nåt liknande medans farmor och farfar är barnvakt.

Har kollat lite på yasuragi, det verkar ju helmysigt, men det är rätt dyrt.
    minsta var 2100 per person.
    Då ingår ju middag, aktiviteter, japanskt bad och frukost.

Är det nån här som varit där?
    Var det värt de pengarna?

Tack på förhand

• Svar på tråden Yasuragi, hasseludden
  • Zayna

Hej!
    Min kille och jag var där för ca 1 1/2 år sen. Vi checkade in på förmiddan och fick byta om till badkläder och mysiga långa baddrockar. Det var supermysigt att bada i de olika poolerna och man fick äta frukt och dricka te hur mycket man ville. Det fanns också olika aktiviteter som man kunde få vara med på under dagen, som ingick i priset. Vi valde qi qong (tror att det stavas så :)) och det var en uplevelse för vi hade aldrig gjort nåt sånt. Min kille gick även på floating (fick betala extra på plats) och jag på ögonbryn och fransfärgning (extra som betalades där). Middan var god, även fast ingen av oss är super förtjust i japansk mat. En upplevelse var det, men det är en sån grej som man antagligen bara gör några ggr i livet.

• Videli

Jag har jobbat där!

Tycker själv det är ruskigt dyrt, men visst det är jättemysigt. Men finns andra SPA som man kan få såååå mkt mer för pengarna!

• Tindrande

Låter jätte mysigt!

Vi tycker mycket om japansk mat och hela den kulturen, så det skulle vara en härlig upplevelse.
    Men samtidigt så för 4500 så kan man ju nästan åka utomlands en vecka

• Pshevil

Det är dyrt, men jag älskar det!

Vi älskar japansk mat och allt runt om så det är helmysigt. Hela tvagningsceremonin och badet utomhus i de varma källorna är otroligt avkopplande. Härligt att kunna vara med på qi-gong och sånt. Och maten var supergod!
    Vi kommer att spendera vår bröllopsnatt där nu i mars, det blev riktigt saftigt dyrt då vi hyr en egen svit med het källa men det får det vara värt för en gång i ens liv ;)
    Vi har bott där (i vanligt rum) för 1600 kr per person tror jag, fast det var ju ca 3 år sen. De brukar kunna ha specialpriser ibland på hemsidan.
    I wanna be like water if I can, 'cause water doesn't give a damn
  • Tindrande
    Pshevil skrev 2008-02-18 17:04:46 följande:
    Det är dyrt, men jag älskar det!Vi älskar japansk mat och allt runt om så det är helmysigt. Hela tvagningsceremonin och badet utomhus i de varma källorna är otroligt avkopplande. Härligt att kunna vara med på qi-gong och sånt. Och maten var supergod!Vi kommer att spendera vår bröllopsnatt där nu i mars, det blev riktigt saftigt dyrt då vi hyr en egen svit med het källa men det får det vara värt för en gång i ens liv ;)Vi har bott där (i vanligt rum) för 1600 kr per person tror jag, fast det var ju ca 3 år sen. De brukar kunna ha specialpriser ibland på hemsidan.
    Ja, det lutar åt att vi slår till på det.
    Vi har inte haft en ensam natt på 2 år, så vi längtar verkligen efter att få rå om varandra och koppla av ordentligt.
  • Russinkastrull

Videli, snälla kan du inte ge några tips på de andra SPA:na där man får mer för pengarna? Vill så gärna överraska min pojkvän men känner att det blir lite dyrt med Yasuragi...

Videli skrev 2008-02-18 14:59:50 följande:
    Jag har jobbat där!Tycker själv det är ruskigt dyrt, men visst det är jättemysigt. Men finns andra SPA som man kan få såååå mkt mer för pengarna!
  • Videli
    Russinkastrull skrev 2008-02-19 11:25:41 följande:
    Videli, snälla kan du inte ge några tips på de andra SPA:na där man får mer för pengarna? Vill så gärna överraska min pojkvän men känner att det blir lite dyrt med Yasuragi...
    Vill du att det ska ligga runt sthlm?
  • Russinkastrull

Ja gärna! Kanske blir det här lite OT nu... Hoppas det är ok!

Videli skrev 2008-02-19 11:27:44 följande:
    Vill du att det ska ligga runt sthlm?
  • Videli
    Russinkastrull skrev 2008-02-19 11:35:52 följande:
    Ja gärna! Kanske blir det här lite OT nu... Hoppas det är ok!
    Ok jag gillar Nynäs havsbad, Grisselhamn havsbad och Sandhamn där är det total avkoppling.

Skepparholmen brukar ha riktigt bra priser!!!

Lycka till
  • Russinkastrull
    Videli skrev 2008-02-19 11:43:52 följande:
    Ok jag gillar Nynäs havsbad, Grisselhamn havsbad och Sandhamn där är det total avkoppling.Skepparholmen brukar ha riktigt bra priser!!!Lycka till
    Tack snälla för tipsen !
  • MrsCaroline

Nästa vecka har de specialpris, 1295 SEK per person. Jag älskar Hassleuddens och har varit där 3 ggr.

Svar på tråden Yasuragi, hasseludden