• seafree

Lufthjul vs. Massiva hjul

Hej

Vad är bäst på en barnvagn?

Motivera gärna

Mirakel sker!
  • Svar på tråden Lufthjul vs. Massiva hjul
  • guldplutt

Enklast med massiva hjul, man slipper hålla på med pump och punkteringar etc. Fjädring och svikt kan man få så att det räcker ändå i dagens vagnar.

• emmalisa

Min UJ med lufthjul har krånglat ända från början, men jag kan ha haft otur. Kärnan inne i ventilen har inte hållt tätt och jag har sprungit på Babyproffsen ett antal ggr för att dra åt den på det ena hjulet. Dessutom fick jag punktering på ett av de andra däcken.  

Min andra vagn har massiva hjul, lite stum i jämförelse, men jag föredrar dessa hjuö ändå.

?*`?-» ?*`?-» mamma till Christoffer 900515 & Maja 070709?*`?-» ?*`?-»
  • Jempa L

Bor på landet så komfortmässigt är lufthjulen att föredra för vår del. Har "peppar peppar" aldrig haft problem med hjulen, fått pumpa luft emellanåt bara.

Storskrutt nov-05, Lillskrutt BF 8 mars.
  • Fragole

Instämmer med Jempa L. Vi bor också på landet och tycker att det är mkt bättre komfort med lufthjul. Har aldrig heller haft bekymmer med däcken.

Blunda bland de blinda (BF 9/3)
  • Asereht

Jag föredrar lufthjulen. Har haft båda varianterna på olika vagnar och lufthjulen är både mest komfortabla och bäst i längden. De massiva däcken slits snabbare, det fastnar småsten och skit i dem så att de blir aldeles "håliga" och de slits ned. Dvs själva mönstret i hjulen försvinner under användandet på ett annat sätt (+ snabbare) än vad det gör med lufthjul.

Visst med lufthjul så kan man få punka men min erfarenhet säger mig att det ändå är sällan det händer. På de senaste fyra åren då vi rullat vagn i princip dagligen så har jag inte råkat ut för en enda punka. *pappar peppar* Och skulle jag göra det är det ändå hyfsat enkelt att fixa. Är man lite om och kring sig kan man ju ha med sig "flytande däck" på flaska som man sprutar in för att täta vid eventuell punka. Eg till bilar men funkar till allt men endast för tillfälligt bruk. Då tar man sig hem iaf utan större probs.

♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥
  • JosefineB

Punkteringsfria stora däck tycker jag är bäst. SÅ irriterande när luften går ur däcken, man är ju aldrig hemma direkt när det händer=). De punkteringsfria ser ju ut som luftdäck nu. Gillar däremot inte 80 -90 tals däcken, de vita helt hårda, men det kanske inte var dessa TS menade?.? Samtidigt så tycker jag att det bra med lufthjul är att man kan pumpa dem hårdare än vad de punkteringsfria kan bli, om man nu vill att de ska vara rät så hårda.

• Havsjungfrun

Lufthjul, har aldrig haft problem med dom.

• seafree

Åh vad många bra argument
    Jag är i valet och kvalet vad jag ska välja, men det verkar ju som lufthjul är favoriten (om än knapp)

Man får väl se till att ha med sig sån där spray som någon pratade om! :-P

Mirakel sker!
  • guldplutt

Tycker du ska provkänna på vagnar när du köper, så får du se vad du tycker känns bäst.

• emson

Jag hade lufthjul på första vagnen som vi använde i ett år. Den var super, fick en punktering och givetvis då jag gick på stan fullproppad med saker samt en stor väska då jag skulle åka tåg 16 mil hem till mina föräldrar. Enda gången jag hade problem, tyckte bra om däcken. Har andra däck nu och de är också bra på sittvagnen.

• Jessica24
    Lufthjul.
    Har aldrig haft problem med våra och komforten är mycket bättre än med hårda hjul.
    ♥ Victor 14/3-2006 och Emelie 17/1-2008 ♥
  • jellona0507

Massiva hjul! Hade lufthjul på min förra vagn, och fick punka flera gånger på raken, trots nya gummislangar! Så ALDRIG mer lufthjul! Är skönt att kunna köra vagnen utan att behöva oroa sig för att få punka!!!

Minya 050727 & Engla 070828
Svar på tråden Lufthjul vs. Massiva hjul