• Lantani

Fixa naglar och nagelband hemma. dunderkur? Tips?

Har alltid haft väldigt sköra naglar och inte brytt mig om dem så väldigt mycket.

Nu ser de helt vidriga ut. Massa hack i nageln, korta, och vid nagelbanden är det fullt med massa filar eller vad man ska säga. Biter även lite på naglarna. Urk egentligen.

Har följanden saker hemma:
    Apotekets naglebandskräm
    Fil
    Nagelsax
    Apotekets nagelstärkare
    Nagellack i olika säger, dock inte bas överlack
    Nail grow booster oriflame
    Stop n grow stoppa nagelbitningnagelbandsremover depend.

Ge mig några tips på hur jag ska göra med naglarn med hjälp av dess sakerna.

• Svar på tråden Fixa naglar och nagelband hemma. dunderkur? Tips?
  • Merveilleux

Lägg händerna i ett bad-ljummet vatten och lite olja. När nagelbanden är uppmjukade så för du försiktigt ner nagelband med en orangepinne el. dyl.
    Torka händerna ordentligt! Klipp eller skär aldrig bort nagelband!
    Smörj in nagelbanden och nageln med krämen.
    Fila naglarna till den form/längd du vill ha dom, klipp inte då det kan göra att naglarna spricker ännu mer.
    Låt krämen suga in ordentligt innan du börjar lacka.
    Börja med Oriflame-lacket först.
    Lacka med färg om du vill över det.
    Var noga med att smörja händerna ofta. Använd nagelbandskrämen så fort du kommer ihåg. Om du gör till en vana att alltd smörja in händerna när du t.ex tittar på TV så kanske du minskar risken för att bita på dom.

Tips på bra produkter:
    Sally Hansen har underbara grejer tycker jag.
    Hennes `Teflonlack´är helt kanon. Naglarna klarar det mesta med det på.
    Sally Hansens `Cuticle remover´är jättebra om du har nagelband som växer mycket över nageln.

Lycka till!!

• Lantani

Okej. nu sk jag ta och följa ditt tips och sätta mig framför tv:n och fixa naglarna

• Merveilleux

vad bra!!!
    Kom ihåg att INTE bita på dom nu då så att dom håller sig fina och kanske kan återhämta sig och växa ordentligt...

Svar på tråden Fixa naglar och nagelband hemma. dunderkur? Tips?