• Eowyn81

Vad tycker ni om namnet Frida?

Sambon verkar ha bestämt sig för att om vi får en flicka så ska hon heta Frida. Jag tycker det är fint men inget namn jag känner det där lilla extra för. Vad tycker ni?

• Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Frida?
  • Mama2005

Jag tycker att det är jättefint! Har själv haft funderingar på Frida, eftersom det är ett släktnamn (min farmor hette Frida), men min kusin hann före...

• Namnam

Jag tycker det är ett fint namn.
    Det är inget specielt ovanligt namn som "är på modet" nu.
    Personligen gillar jag fina vanliga namn bättre än annorlunda konstlade namn

• CJLT

nej jag tycker att det är ett fult namn jag gillar lite ovanliga namn frida låter lite gammalt tycker jag

• mollo

det är ju inte så många barn som får namnet frida just nu. på så vis kan det ju vara lite roligt.
    min syster heter frida och jag tycker att det är ett fint namn

• pemmiemmi

Tycker inte det är så fint...

• amomentlikethis

min lillasyster heter frida, tycker inte det är ett jättefint namn men helt okej. det är inte fult något vis, men det tilltalar inte mig.

känner du att du tvekar på namnet så ta det inte. ni ska välja tillsammans, kanske att hon kan heta det i andranamn i så fall om din sambo verkligen vill ha det?.

• Trinis

Jättemysigt, vi funderade på det om det blev en flicka, men vi ska ha en pojke så då blir det inte Frida iallafall;o)

• maria lintott

Frida är jättefint, det har vi som nr 1 på listan. Min vän jag hade när jag var liten heter det och jag har sagt (berättade min mamma) att när jag var lite sa jag att om jag får en dotter så ska hon heta Frida. Hoppas bara det är en Frida när hon kommer ut.

• Lotten73

Tycker det är sådär.
    Har en bekant med hund som heter Frida och därför förknippar jag det med dom.
    Men följ ditt hjärta så vet du om det är rätt namn eller ej.
    Alla kan inte ha samma smak.

• Valkyriah

Tycker det är jättefint.
    Ett fornnordiskt namn som har betydelsen "skön,älskad"

Innerst inne är vi alla hårdrockare
Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Frida?