mjölkskorv..
Våran lillkille på 5 veckor har börjat få mjölkskorv i ögonbrynen och i hårfästet. Än sålänge är det bara lite, men jag antar att det kan bli mer. Vad ska vi göra?
Våran lillkille på 5 veckor har börjat få mjölkskorv i ögonbrynen och i hårfästet. Än sålänge är det bara lite, men jag antar att det kan bli mer. Vad ska vi göra?
det finns en kräm att köpa på apoteket.....
jag har använt den och van´lig barn olja till mina barn.....sen tar man försiktigt med en mjukbortse / kam / tvätt lapp så det lossnar
Borago heter en superbra kräm på Apoteket. Man smörjer i några dagar och så försvinner skorven av sig själv.
Jag använder bara vanlig barnolja (Änglamarks) och låtit stå ett tag (med mössa på) och sedan har jag borstat med mjuk borste och tvättat med lite shampoo (Änglamark igen, enligt SNF de produkter som innehåller minst skadliga ämnen). Igår provade vi att pappan höll sonen som låt naken på rygg och jag tvättade håret och duschade bort shampoot. Det blev jättepoppis och vi slapp bada honom (han är torr i hyn).
jag har inte gjort nåt åt min dotters skorv, min bvctant sa att det går bort av sig självt.
okey. Jag tror att vi börjar med lite barnolja och om det inte hjälper så får vi ta en sväng till apoteket. Tack för alla svar
Salcyvase. Smorde en gång, hade på tre timmar, kammade med finkam (luskam ;)) BORTA! Har inte kommiit mer.
Testat med Borago CCS..ingen effekt förutom otrevlig lukt som inte går att tvätta bort från kläder! Tvättat mössan tre ggr, stinker! Majkens huvud stan med i veckor, då smorde jag en gang bara.
Tuben är kastad!
Asså vad e skrov egentligen o hur ser det ut? Kanske e en dum fråga men vet man inte så vet man inte hehe:)
Jezzikaax: www.ccs-se.com/borago/page.aspx&parent=30&pid=23
(Det är den salvan som stinker so jag har kastat!)