Mörk urin!
Jag är i v. 32.
Märkte idag att min urin är riktigt mörk (blandning av mörkbrunt o lite rött)... Undrar om det kan vara någon fara... Ska dricka mycket nu så jag får se om det kommer igen... Blev orolig!!!
Jag är i v. 32.
Märkte idag att min urin är riktigt mörk (blandning av mörkbrunt o lite rött)... Undrar om det kan vara någon fara... Ska dricka mycket nu så jag får se om det kommer igen... Blev orolig!!!
Det låter som du fått för lite vätska i dig. Prova dricka mycket precis som du skrev. Är det blod så kanske du ska ringa in o kolla, men annars märker man skillnad ganska snabbt på färgen.
låter som om du har druckit för dåligt...drick drick drick så ska du se att färgen på urinen blir normal igen...
... och blir den inte normal igen så ska du in till sjukhus! det kan varapå väg att bli skador på njurarna.
Jag har haft så ganska ofta senaste veckorna, är i v 33 nu. men nästa gång är det "normalt" igen. Knepigt. Men om det är njurarna så har jag fått veta att då ska det vara riktigt riktigt mörkt. Hoppas de löser sig :)
urinen kan ju va extra koncentrerad under graviditeten,så sålänge du inte har några andra symptom,som tex ont i magen så e d nog lungt..
jag/man får mörk urin under/efter gallstens anfall, men som sagt..har du inte ont nånstans så e d nog lungt...
(har mega problem me gallan under grav,vilket tydligen e vanligt)
Jag har oxå jättemörkt kiss, Dricker massa vatten , säkerlgen 2liter om dagen plus massa annat. Men ändå är mitt kiss mörkt.
Har ofta ont i magen..ganska lågt ner, känns som vid äggstockarna nästan..detta har jag haft länge..även när jag inte var gravid.