• jush

Mörk urin!

Jag är i v. 32.
    Märkte idag att min urin är riktigt mörk (blandning av mörkbrunt o lite rött)... Undrar om det kan vara någon fara... Ska dricka mycket nu så jag får se om det kommer igen... Blev orolig!!!

• Svar på tråden Mörk urin!
  • Sandstrand

Det låter som du fått för lite vätska i dig. Prova dricka mycket precis som du skrev. Är det blod så kanske du ska ringa in o kolla, men annars märker man skillnad ganska snabbt på färgen.

• mamma mys

låter som om du har druckit för dåligt...drick drick drick så ska du se att färgen på urinen blir normal igen...

• Wren

... och blir den inte normal igen så ska du in till sjukhus! det kan varapå väg att bli skador på njurarna.

• PBCB

Jag har haft så ganska ofta senaste veckorna, är i v 33 nu. men nästa gång är det "normalt" igen. Knepigt. Men om det är njurarna så har jag fått veta att då ska det vara riktigt riktigt mörkt. Hoppas de löser sig :)

• 242

urinen kan ju va extra koncentrerad under graviditeten,så sålänge du inte har några andra symptom,som tex ont i magen så e d nog lungt..

jag/man får mörk urin under/efter gallstens anfall, men som sagt..har du inte ont nånstans så e d nog lungt...
    (har mega problem me gallan under grav,vilket tydligen e vanligt)

• yaaniz

Jag har oxå jättemörkt kiss, Dricker massa vatten , säkerlgen 2liter om dagen plus massa annat. Men ändå är mitt kiss mörkt.
    Har ofta ont i magen..ganska lågt ner, känns som vid äggstockarna nästan..detta har jag haft länge..även när jag inte var gravid.

• 242
    yaaniz skrev 2008-02-18 19:13:27 följande:
    Jag har oxå jättemörkt kiss, Dricker massa vatten , säkerlgen 2liter om dagen plus massa annat. Men ändå är mitt kiss mörkt.Har ofta ont i magen..ganska lågt ner, känns som vid äggstockarna nästan..detta har jag haft länge..även när jag inte var gravid.
    kanske värt att kolla upp..låter ju inte som gallan,den sitter ganska högt..men d kan ju va njurarna (sitter ju oxå högt men är sammankopplade me urivvägarna)..

urinen ska inte va mörkt när man "spätt" ut den ,dvs druckit jätte mkt å ändå kissar mörkt lfera ggr....
Svar på tråden Mörk urin!