• luckysun

Hur många måltider mat äter ni per dag?

Hur många måltider mat äter ni per dag?
    Min BM har sagt att man som gravid bör äta frukost, mellanmål på förmiddagen (smörgås samt frukt), lunch, mellanmål på eftermiddagen (smörgås samt frukt), middag och kvällsmål.

Jag tycker att det kan vara svårt att få ner så mycket. Hur äter ni?

• Svar på tråden Hur många måltider mat äter ni per dag?
  • Linam370

Jag äter frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag och typ en frukt eler nåt på kvällen.
    Men ja, det kräver en del planering. Innan jag fick grav.diabetes åt jag typ frukost lunch och middag bara

• Zayna

Jag äter nog så som din BM sa. Jag gjorde dock inte så från början eftersom jag mådde väldigt illa. Ibland äter jag nog till och med mer :) konstigt att man inte går upp i vikt mer än man gjort!!

• MillionStars

brukar äta frukost, lunch, mellanmål, middag och nått litet på kvällen...tycker inte alls det är svårt att få ner det

• Helena4567

Är inte det helt normalt antal måltider att äta?
    Oavsett om man är gravid eller inte menar jag, så är det väl
    det upplägget som rekommenderas?

• luckysun

Ok, växer bebisen bättre då?

• jannike85

Jag äter 3 mål om dagen, frukost, lunch och middag.
    Frukt äter jag då och då under dagen, de brukar bli, 2 apelsiner, äpple/päron, kiwi osv.

• BettanEgbg

Jag äter frukost, mellanmål(frukt eller yogurt)lunch, mellanmål (frukt,yogurt) och middag. Men jag ska försöka att äta på samma sätt efter gravven också fast med lite mindre portioner till lunch och middag.

• Gossow

jag har blivit beordrad från min bm att äta varannan timme men då har jag problem med lågt blodtryck och därför ska jag äta ofta

• HuldaBeata

Gossow:
    Mitt blodtryck ligger också väldigt lågt. Har problem med att jobba då jag ofta får blodtrycksfall. Min bm har inte sagt något om att jag ska äta oftare, bara röra på mig mer. Kanske ska prova med att äta lite oftare jag med. Kanske hjälper lite.

• Bobbenn

Jag äter frukost, middag och godis

Ett hem utan en katt är bara ett hus
  • Joje

Jag äter frukost, lunch och middag. Är väldigt dåligt på mellanmål, är faktiskt inte hungrig mellan "huvudmålen" (som jag var när jag väntade sonen). Skulle jag bli hungrig mellan "huvudmålen" så tar jag någon frukt eller något onyttigt, tyvärr

• zagolik
    Bobbenn skrev 2008-02-19 15:55:05 följande:
    Jag äter frukost, middag och godis
    ♥ 15 dagar kvar till BF♥
  • Karolin86

Jag börjar jobbar 7,00 och äter frukost 9,10 sen lunch 12, dock bara macka och frukt sen äter jag midda vid 17 och rätt ofta nått gott på kvällen, dock äter jag precis som innan jag blev gravid. Men sen andra sidan så mår jag precis som innan också så har knappt förstått att jag är gravid.

• luckysun

Jag tycker att jag äter för lite. El. jag äter frukost, lunch mellanmål men sedan mår jag ofta illa så jag får trycka i mig middagen..

• Suneboll

Jag käkar
    Kl6: fil o flingor
    Kl8: Mackor
    kl9.30 Frukt
    kl 11.15 Lunch
    Kl14.30 Frukt o bröd
    kl17.30 Lagad mat
    kl 20 Frukt el nått annat

Hhahaha blir massor, fast jag käkar såhär i vanliga fall oxå, mmmm gott med mat :0)

• Baby Animal

Jag är jätte dålig på att äta och har alltid varit det, men äter när jag är hungrig, frukost och middag sen blir det alltid macka/frukt/något sött på kvällen :-P

• Eowyn81

Jag äter frukost, lunch och middag. Sen blir det 1-4 frukt om dagen. Händer att jag får i mig ett mellanmål mellan lunchen och middagen om jag är väldigt hungrig.

• 1a08

jättebra att äta små mål oftare, för blodsocker etc.
    En sk middag behöver ju inte vara mer än en nyttig smörgås med grönt till...

ät inte för fet eller för mycket mat tilll lunch och middag!
    äter man nyttiga, smala och fiberrika mål - då vill man ha mellanmål.
    ser man till att även dessa är nyttiga - då kommer man få i sig an varierad bra kost, med mycket vitaminer o mineraler.
    Jättebra för mamma och bebis!

sen kan man ju toppa matpyramiden med något gott då och då

• StepByStep

Jag äter 3 måltider. Frukost, lunch och middag. 2-3 frukter om dagen.

~*~Esmeralda 050417 & en liten väntad med Bf 080621~*~
Svar på tråden Hur många måltider mat äter ni per dag?