• Sammie

Hur målar man med en vit nagelpenna??

Är helt novis på detta med naglar!! HUr får man det så där vitt och snyggt under nageltippen?? Tycker att det bara kladdar över hela fingertoppen när man målar, sitter det kvar på nageln fast man tvättar händerna sen??

Nån som kan och vill svara /Sammie

Lovis mamma
  • Svar på tråden Hur målar man med en vit nagelpenna??
  • Fru Gustavsson

den ska du måla med under nageln, inte på Fint är det, blir sugen på att göra det själv men långa naglar vill inte vara långa på mig.

Min nyföding ska börja dagis i mars, vart tog tiden vägen???
  • LeosMom

Kan säga att det inte sitter JÄTTEbra. Det finns vitt nagellack m mallar som är bättre.........:)

• Sammie
    Nona75 skrev 2008-02-18 17:18:39 följande:
    den ska du måla med under nageln, inte på Fint är det, blir sugen på att göra det själv men långa naglar vill inte vara långa på mig.
    Ja att man ska måla på nageln har till och med jag fattat, men mer än så är det inte
    Lovis mamma
  • mamma87a

på H&M och andra affärer som åhlens å så finns det ett kit. det är tre nagellacker, en för "grund färgen" en för att måla det där vita uppepå och en klarlack, det brukar även finnas mallar med men dom brukar bara krångla till allt det sitter bra, men gör du för tjockt så blir det "kant stött" å det lossnar i kanterna....är du med?!?! lycka till, penna har jag aldrig sett faktiskt

• Sammie

Jag köpte på H&M, det fanns både lösa pennor och hela kit.

Tack för svaret

Lovis mamma
  • Sammie

Men inte ska jag vara och kladda med nån lack under nageln???

Lovis mamma
  • Sammie
    mamma87a skrev 2008-02-18 17:43:35 följande:
    på H&M och andra affärer som åhlens å så finns det ett kit. det är tre nagellacker, en för "grund färgen" en för att måla det där vita uppepå och en klarlack, det brukar även finnas mallar med men dom brukar bara krångla till allt det sitter bra, men gör du för tjockt så blir det "kant stött" å det lossnar i kanterna....är du med?!?! lycka till, penna har jag aldrig sett faktiskt
    Nu känner jag mig helt svängd igen
    Vaddå en lack för att måla det vita UPPEPÅ, jag ska väll måla det vita UNDER nageln!!
    Lovis mamma
  • sommarblomma1

En penna använder man under naglen, ett vitt lack använder man ovanpå nageln precis som vanligt nagellack.

Sammie skrev 2008-02-19 09:09:27 följande:
    Nu känner jag mig helt svängd igenVaddå en lack för att måla det vita UPPEPÅ, jag ska väll måla det vita UNDER nageln!!
    ~*~♥~*~ v.18 ~*~♥~*~ BF 22 juli 2008
  • sommarblomma1

Fast den skall givetvis då bara målas på toppen, dvs så att den täcker det område man vill ha vitt.

~*~♥~*~ v.18 ~*~♥~*~ BF 22 juli 2008
  • Sammie

Tack för att ni tar er tid att svara en "tomtott" som mig

Nu hajjar jag!!!

Lovis mamma
  • mamma87a

BRA!!! har du ixat nå naglar än då??

Sammie skrev 2008-02-19 09:52:19 följande:
    Tack för att ni tar er tid att svara en "tomtott" som migNu hajjar jag!!!
Svar på tråden Hur målar man med en vit nagelpenna??