• Zazla

Flintastek!?

Idag köpte jag en flintastek för den såg så himla god ut. Nu kom jag på att tidigare har jag bara grillat flintastek och det kan jag inte göra idag (läs: orkar inte) Hur gör man då? Ska jag göra den i ugnen och isåfall hur länge och hur varmt? Eller ska man steka den? Jag har ärligt talat ingen aning....
    Jag vill ju ha den sådär saftig och god som den blir när man grillar den. Någon med nått bra tips?

• Svar på tråden Flintastek!?
  • Enslingen

Du kan grilla den i ugnen! hahah såg flinta stek å rusade hit hahah mums!

• Zazla

haha, men visst är det GOTT! Men hur länge ska den vara i ugnen då? Och hur varmt ska det vara. Ska det vara på låg värme och lång tid. Har för mig att johanna lata kocken sa något om det en gång.

• Enslingen

ta 250 grader å så känner du efter efter 30 min du får nog prova dig fram men skär ett snitt i " svålen" annars så böjer sig steken

• Zazla

ja det kanske är en hit...Men den åker av sen ändå. Skitäckligt med svål juh....Men är det ingen som tycker att man borde grilla den på längre värme och länge? Har för mig att det skulle bli bäst om man gjorde så. Eller det kanske inte gäller flintastek?

• dagdrömmare

tror det går rätt fort skär i den lite då och då och kolla

sätt grillen på "grill" så blir det godare

• dagdrömmare

och glöm inte folie eller en panna under det droppar ju så mycket och städa ungnen är inge kul

• Zazla

okej, jag får köra på det. Med potatisklyftor och tzatziki Mmmm

Svar på tråden Flintastek!?