• MorsLillaOlle

Får man välja "födelsedag" om man är född 29 februari?

Om man föds på skottdagen antar jag att det är det datumet som står på ens leg. men får man välja när man vill fira sin dag de andra tre åren?

Finns väl i och för sig ingen som kan hindra en från att fira när men vill, men undrar ändå hur det "egentligen" är?

Ni som har barn/är födda 29 februari, hur gör ni?

Bebis i magen! Bf 080213
  • Svar på tråden Får man välja "födelsedag" om man är född 29 februari?
  • Tjej 83

min kusin blir "6" år i år hehe nä men 24 men är född på skottdagen.
    de firar den 28 så de är i februari o inte i mars hehe..

men klart man kan välja själv. är man sjuks in vanliga födelsedag så firar man jud en en anna dag, precis som skottdagen

• Carola Carro

min mamma firar den 28 de 3åren som inte 29 är med

• Miiiaaa

Haaa vilken bra fråga!! Få se hur alla gör!

Jag och min blivande man träffades 29 feb. Vi firar vår årsdag den 28:e. Iår ska det bli skoj, då vi får fira på "riktigt" för första gången!

• Småtokig

JAg fyller 24 (6år) i år. Jag har alltid firat den 28 de åren det inte varit den 29 feb.

♥Albin 20070116 ♥
  • pilu u

Jag ska ha barn där omkring, så jag undrar också...
    Men borde det inte vara den 1 mars egentligen? Med tanke på att då kommer det ju alltid vara dagen efter den 28:e? Inte? Hehe...

Småtokig - har det spelat någon roll för dig att du är född den dagen? Roligt/ trist?

Nu kan jag ju inte göra så mycket om det sätter igång iofs..men jag är nyfiken!

• Småtokig

pilu u
    Det har varit roligt mest att fylla år den dagen. Visst ibland har det varit tråkigt med kommentarer om att man inte är tillräckligt gammal men det var mest i tonåren då allt är känsligt. Min "kusin" (4 år äldre) fyllde oxå år den dagen så jag var inte helt ensam samt hade jag i en paralellklass som fyllde samtidigt (samma år).

♥Albin 20070116 ♥
  • MorsLillaOlle
    pilu u skrev 2008-02-18 20:57:40 följande:
    Jag ska ha barn där omkring, så jag undrar också...Men borde det inte vara den 1 mars egentligen? Med tanke på att då kommer det ju alltid vara dagen efter den 28:e? Inte? Hehe...Småtokig - har det spelat någon roll för dig att du är född den dagen? Roligt/ trist?Nu kan jag ju inte göra så mycket om det sätter igång iofs..men jag är nyfiken!
    Men väljer man 28 feb blir det ju i alla fall samma månad man firar. Fick jag välja skulle jag ta 28 feb i alla fall
    Bebis i magen! Bf 080213
Svar på tråden Får man välja "födelsedag" om man är född 29 februari?