• Anonym (Torrisen)

nån mer som inte längre blir "våt" vid samlag efter förlossningen..

anledningen att jag undrar är att efter vi fick vår lilla stjärna så blir jag inte våt när vi ska ha sex spelar ingen roll hur kåt jag e det är ändå rena öknen där nere.. detta är ju inte så kul med tanke på att det bli obehagtligt istället för skönt.. nån som haft det lika dant?

• Svar på tråden nån mer som inte längre blir "våt" vid samlag efter förlossningen..
  • Anonym (samma)

Ja blir inte alls så våt som innan, men ja blir våt när samlaget börjat liksom så i början e d ju inte jätteskönt. Men min lust har ökat sen ja fick barn

• Anonym (?)

Ammar du? När jag har ammat mina barn (och även när jag åt P-piller för en himla massa år sedan) så har jag haft exakt samma problem. Vi fick använda glidmedel. Kan trösta dig med att allt blev normalt igen efter avslutad amning!

• Anonym (samma)
    Anonym (?) skrev 2008-02-18 22:12:54 följande:
    Ammar du? När jag har ammat mina barn (och även när jag åt P-piller för en himla massa år sedan) så har jag haft exakt samma problem. Vi fick använda glidmedel. Kan trösta dig med att allt blev normalt igen efter avslutad amning!
    Alltså ja har slutat amma för ca 2 månader sen o för mig e d fortfarande torrt som ja skrev om
  • Anonym (?)

Tror inte du behöver vara så orolig! Det var såpass nyligen du slutade amma så det kommer säkert gå över!
    Det tar lite tid för kroppen innan alla hormoner försvunnit.

• Anonym

Köp glidmedel! var med om samma sak och det hjälper!

• tempo21

kan vara så att du behöver påfyllning av Östrogen. Ta kontakt med din BM eller gynokolog och kolla med dem. Jag fick tabletter utskrivet efter första barnet eftersom jag var snustorr där nere, men glömde självklart att ta dem.

Vart du än vänder dig så har du skinkan där bak...
Svar på tråden nån mer som inte längre blir "våt" vid samlag efter förlossningen..