• Anonym (sänglös)

Sängarna går sönder :-(

Någon som har ett tips på bra säng som HÅLLER och inte går sönder av lite "rajtantajtan" i sänghalmen?

Duxmadrasser funkar inte om de inte ligger på golvet utan ram eller ben

Jag vill ha en säng. Jag vill kunna damsuga under den utan att tvingas lyfta den för att den inte kan ha ram eller ben som håller *fnys*

Ja vi väger lite över BMI *asg*

• Svar på tråden Sängarna går sönder :-(
  • Yrslan

Järn/ mässing/stål säng med ribbotten av metall....

• Anonym

Ha ha detta var roligaste inlägg på hela dagen, jag har en säng från soumi möbler i gbg, jäklar vad rajtan tantan vi haft på den. Har för att tillägga extra höjd på benen med.

• Anonym

Det där med att sängen går sönder känner jag igen, har hänt mig 3ggr.

• Anonym (sänglös)
    Yrslan skrev 2008-02-18 23:09:37 följande:
    Järn/ mässing/stål säng med ribbotten av metall....
    Metall funkar inte då det gnisslar alldeles för mkt *fniss*
  • Anonym

Vi är båda stora, väger lite över 100 kg, har sängar från IKEA, dom har inte gått sönder, men knarrar nått otroligt efter bara 1 år. Ska dock reklamera dom för dom är gjorda för 140 kilo.

• Yrslan

Vad synd TS... Själva sover vi sen några månader tillbaka på våra resår madrasser som ligger direkt på golvet. Ska köpa ny säng men det kanske är lika bra att låta bli

• Anonym

Haha, ett ex till mej dödade min säng på sruidentkorridoren men han vägde nog också 125 kilo.

Man ska inte köpa säng från Jysk heller, för visst håller stålramen, men bultarna som håller ihop skiten var så illa snedsvarvade att de gick sönder efter bara ett år som nyförälskad.

Extra blä för Jysk som inte kunde fixa nya bultar, påstod att sängen gått ur sortiment fast den t o m fanns kvar i pärmen i affären. Så vi bad dom dra och fick en metallslöjdslärare att svarva till nya. Dom har sedan hållit i åtta år till utan sprickor så det är viss skillnad på hur man har gjort det hela!

• Em00

hm.. Sammanlagt 140 kg..?

Anonym skrev 2008-02-18 23:21:54 följande:
    Vi är båda stora, väger lite över 100 kg, har sängar från IKEA, dom har inte gått sönder, men knarrar nått otroligt efter bara 1 år. Ska dock reklamera dom för dom är gjorda för 140 kilo.
  • Anonym

Vi har en stoooor hästens superia 210*210 cm, funkar perfekt. Hörs inget än iaf...

Mia

• Anonym (het)

MIO har bra sängar. Vi väger 185kg tillsammans och det går sannerligen inte lugnt till. Sängen är tyst och stadig och har hållt utan problem, men så kostade den också runt 13 000:-

• Anonym
    Em00 skrev 2008-02-19 00:06:02 följande:
    hm.. Sammanlagt 140 kg..?
    Vi har två 90 sängar och varje säng ska hålla för upp till 140 kilo.
Svar på tråden Sängarna går sönder :-(