Någon som har köpt hus från Eksjöhus?
Är intresserad av deras 2 plans villor och vi ska ta kontakt med deras säljare men jag skulle vilja veta vad ni har för erfarenheter av dom och vad era hus har kostat ungefär?
Tack på förhand!
Aquilegia.
Är intresserad av deras 2 plans villor och vi ska ta kontakt med deras säljare men jag skulle vilja veta vad ni har för erfarenheter av dom och vad era hus har kostat ungefär?
Tack på förhand!
Aquilegia.
Hej! Vi har byggt ett eksjöhus lyckan. Det är visserligen ett enplanshus, men jag ville bara berätta att vi är supernöjda. Vi valde nyckelfärdigt, det enda vi har gjort är målningen av fasaden (och trädgården). Det kostade ca 1,6milj. Vi hittade en bra och billig tomt för 175000kr och så har "vi" byggt en carport. (köpte ej carporten av eksjöhus utan en annan byggfirma reste stommen så nu till våren ska vi spika panel. Betydligt billigare!) Totalt ink allt är vi uppe i 1,990,000kr. Vi ville hamna under 2milj och det har vi klarat!
Lycka till
Stella
Tack så mycket för ditt svar!
Jag är ju inte så insatt i det här än så vad betyder nyckelfärdigt?
Nyckelfärdigt är att det bara är att flytta in! Allt är färdigt invändigt! Man kan välja att måla och tapetsera själv, lägga in golvet själv osv. Men vi är inte så händiga så vi valde kunnigt folk som gör det istället!
Nyckelfärdigt är att det bara är att flytta in! Allt är färdigt invändigt! Man kan välja att måla och tapetsera själv, lägga in golvet själv osv. Men vi är inte så händiga så vi valde kunnigt folk som gör det istället!
oj det blev nått knas!
Det lät ju som ett rimligt pris när det bara är att flytta in! Vi vill nog göra en del själva då vi båda tycker det är roligt, ska genast boka tid med dom. Tack igen!
Vi ska oxå bygga ett lyckan!!
Aquilegia: Gjorde ni några tillval isåfall vilka? Höll inflyttningsdatumet? Vart bor ni?
Glömde skriva att vi inte börjat bygga än men vi har skrivit kontrakt och huset är beställt med alla våra val osv och vi är nöjda med eksjöhus hitills!
Bellansmamma:
Det är Stella2005 som har byggt ett Lyckan Vi har kollat på ett Lönneberga men som sagt vi har bara kollat inte varit i kontakt med deras säljare än.
Vi får leverensen av vårt Lyckan 28 april men kommer att göra mycket själva inomhus för att hålla nere kostnaden (som ändå kommer att hamna runt 2 milj.) Får för mig att priserna är bättre i södra Sverige, vi bygger i Jämtland.
Hur de är att ha att göra med beror nog på vilken säljare man har, vår är si så där....
Lycka till!