• JSJF

Ta med bebis på jobbmöte?

På fredag behöver jag åka in till jobbet för första gången sedan min dotter föddes (7 veckor gammal) för att sitta med på ett möte. Jag kan inte bestämma mig för hur jag ska göra - ta med henne till mötet i bärsjalen (det är praktiskt taget aldrig några problem med att hon gråter om hon får ligga i sjalen) eller låta en kollega agera barnvakt? Jag känner inte att jag har koll på "etiketten" när det gäller att ha med barn på möte, vad tycker ni? Erfarenheter?

• Svar på tråden Ta med bebis på jobbmöte?
  • carola1977

Antingen får du göra det som du känner dig mest bekväm med, alltså ha henne i sjal eller lämna hos kollega. Annars får du väl rådgöra med din chef eller någon annan som ska vara med på mötet vad de tycker.

• Lillknoppen2

Jag har tagit med min men det har bara varit på relativt informella möten där de behöver info från mig och då helt enkelt får acceptera att bebbe är med eftersom de behöver mig och inte tvärtom. Hade det varit mer 'high level'-möte hade jag antingen avstått eller engagerat pappan.

• Gurami

Jag tycker du borde kunna ta med din bebis! De andra får ha förståelse för att du nyss fått barn och se det som en bonus att du överhuvudtaget kommer. Min åsikt. Men visst beror det på klimatet på din arbetsplats också. Du kommer säkert att vara lugnare och mer närvarande på mötet om du har din bebis lugn och fin i sjalen istället för att sitta och undra hur det går med barnvakten om du ber kollega.

• Miss Lau

Jag tycker att du ska höra med din chef vad som passar bäst, och sen beror det givetvis på vad för slags möte det är.

Min man hade med vår son på mer informella möten från att sonen var 5 veckor och det gick jättebra.

• Balehead

Jag hade själv med mig min bebis på jobbintervju - för det fanns inget alternativ.

Min magkänslereaktion på din fråga är att "Om det nu ska vara så himla viktigt att man ska vara tvungen att komma in och jobba 7 veckor efter förlossningen så får de väl räkna med att bebisen följer med!" Det hade jag gjort i alla fall, men jag känner ju inte dina kollegor. Etiketten är så att säga redan bruten i och med att du ska in på jobbet, tycker jag...

• skvimpen

Jag håller med Balehead

• Trasan0606

Jag hade med mig lillen på ett budgetmöte när han var 3,5 vecka. Tack och lov sov han hela tiden men för mina kollegor hade det inte gjort något om han vaknat för nästan alla är tjejer...

• Ilene

Jag kommer att få ha sonen med på medarbetarsamtal i mars...då e han 10 månader gammal, chefen kan inte säga något om det då jag faktiskt efter alla konstens regler är föräldraledig...
    Vill hon ha ett möte med mig får hon acceptera att sonen är med...

Svar på tråden Ta med bebis på jobbmöte?