• SStina

Hur lång tid tar ett dop i kyrkan...

Som rubriken lyder...det är bara ett vanligt dop...hur lång tid kan det tänkas ta....funderar då vi bokat mottagningen på en restaurang 1timme senare....

Nu har våran lilla flicka kommit.....vårat andra IVF-barn har fötts....vi är så lyckliga.
  • Svar på tråden Hur lång tid tar ett dop i kyrkan...
  • Kazeer

När vi döpte sonen tog själva ceremonin knappt 20 minuter. Men det kan ju variera beroende på vad man vill ha med.

Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • SStina

Okej...tack för svaret.....det är ju iallafall ungefärligt.....lustiga i det hela är att prästen fortfarande inte hört av signågot mera...han ringde upp oss direkt vi bokade för en månad sen...talade då om att han hör av sig lite närmare för planering...dopet är nu på Lördag....

Nu har våran lilla flicka kommit.....vårat andra IVF-barn har fötts....vi är så lyckliga.
  • mimzan06

som Kazee skrev så tog vårt dop också runt 20 min. Man kan som hon skrev välja lite tex hur många psalmer man ska ha med, hur mycket verser prästen ska läsa eller hur i princip själva ceremonin ska gå till. Men en timme är lugnt, så lång tid tar det nog aldrig hur många psalmer och verser du än väljer.
    Lycka till med dopet!

• SStina
    mimzan06 skrev 2008-02-19 11:01:43 följande:
    som Kazee skrev så tog vårt dop också runt 20 min. Man kan som hon skrev välja lite tex hur många psalmer man ska ha med, hur mycket verser prästen ska läsa eller hur i princip själva ceremonin ska gå till. Men en timme är lugnt, så lång tid tar det nog aldrig hur många psalmer och verser du än väljer.Lycka till med dopet!
    Tack snälla du...Skrattande
  • Kazeer

Det är ju konstigt att prästen inte har hört av sig ... lördag är ju inte många dagar bort. Ring och fråga. Lycka till!

• mimzan06
    Svar på #3
    Vår präst hörde av sej ca 3 dagar innan dopet.
  • SStina
    Kazeer skrev 2008-02-19 11:03:58 följande:
    Det är ju konstigt att prästen inte har hört av sig ... lördag är ju inte många dagar bort. Ring och fråga. Lycka till!
    Tack snälla du...visst jag måste ju ringa.....vet ju i alla fall vad vi ska ha för psalmer....osv...
  • SStina
    FörvånadPrästen hörde av sig 20 minuter efter mitt inlägg...han kommer hem till oss på Fredag...spännande.
  • Kazeer
    SStina skrev 2008-02-19 11:52:50 följande:
    Prästen hörde av sig 20 minuter efter mitt inlägg...han kommer hem till oss på Fredag...spännande.
    Han kände nog på sig att du hade honom i åtanke

Önskar er en fin dag!
  • SStina
    Kazeer skrev 2008-02-19 11:55:44 följande:
    Han kände nog på sig att du hade honom i åtanke Önskar er en fin dag!
    Ja tänk så lustigt det blev....tack..vi ser fram emot en fin dag i vårat liv...
Svar på tråden Hur lång tid tar ett dop i kyrkan...