• Anonym (blöder)

Hormonell obalans

Jag har haft mellanblödningar i över ett halvår. Har varit på en gynkoll,o tagit cellprov. Allt såg normalt ut. Läkaren tror att det beror på att jag har en hormonell obalans o att det är därför jag blöder.

Den enda hon rekomenderade var p-piller?! Men efter som vi planerar att skaffa barn om några månder o att jag tidigare ätit p-piller men fått en svullnad i benet så vill jag inte äta dem igen. Finns det verkligen inget annat som kan hjälpa mig att bli normal igen??!! Jag hatar dessa blödningar som pågår 3 veckor varje månad. Känns som att jag har "mens" hela tiden.

Någon som haft liknande besvär?

• Svar på tråden Hormonell obalans
  • Anonym (blöder)

*puff*

• Anonym (blöder)

Ingen?

• Anonym (sska)

Då kanske det kan vara läge att gå vidare ooch undersöka om det är något galet nån annanstans i kroppen som orsakar blödningarna, tex något med blodets koaguleringsförmåga. lycka till

• Anonym (blöder)

Ja,vi får se vad som händer. Jag hoppas att jag bara ska få några piller så att allt blir bra igen

• Neko

När i menscykeln har du mellanblödningarna? Jag hade sådana kring en vecka före mens och min gyn sade att det kunde bero på brist på progesteron så nu har jag fått tabletter för det...

• lollipop25

så har jag oxå men det kan bero på min kopparspiral men min gyn sa att det kan bero på hormonell inverkan oxå och då kan man få gulkroppshormon

• Neko

Jo har man hormonella preventivmedel så är det säkerligen på grund av det.

• Anonym (blöder)

Jag kan få det närsomhelst. En vecka efter mens till nästa mens..eller några dagar efter mens till ett par dagar innan nästa mens. Är bara "mensfri" en vecka per månad.

Svar på tråden Hormonell obalans