• myrslok

bebis med torra kinder

Hej min 9 månaders har fått så torra kinder. Tänkte åka och hanla nåt mjukgörande imorn nån som har tips på bra preparat?

• Svar på tråden bebis med torra kinder
  • Anksan

decubal har en helröd. Intensive, kanske den heter. Kostar lite mer, men är väldigt fet och passar jättebra för vintertorra bebiskinder.

• raspberryrevolution

acos barnolja eller vanlig olivolja

• snillis

båda mina barn är sådana och finns egentligen inget som hjälpt av det jag provat (miniderm, decubal, idomin) men det blir ju inte sämre heller så jag smörjer varje dag.

• myrslok

ok har provat ban olja hjälper lite för stunden men inte länge.

• myrslok

miniderm och decubal finns det på apoteket?

• snillis

ja, det är apoteksvaror

• Mrscaro

dom finns på apoteket...det finns oxå en kräm som man tom kan sätta på läpparna utan att de e farigt...den heter bepanthen tror ja..o den e bra i ansiktet då de inte e giftigt...miniderm kör ja på min flicka o de tycker ja e den bästa för kroppen.

• Anksan

canoderm kan svida ordentligt då det innehåller karbamid. Så det rekommenderas inte i första hand till småttingar.

• Alexanders Mammma

Myslok: ja minidetm finns på Apoteket och är kanon för tott bebishud. Använder det på vår Alexnader och han är också torr om kinderna nu...ta för vana att inte tätta utan att smörja. Miniderm vet jag finns i stor pumpflaska och sen en anna nmed tub...lilla kostar ca 55 kr och den stora pumpen kostar ca 250 men det e värt det...lycka till

stolt mamma till Alexander
  • stayinshape

Hej!

Om du vill undvika receptfria lälemedel rekommenderar jag en bivaxsalva från hälsokosten, innhåller solrosolja, bivax, vitamin E, lavendel och aloevera. Dessutom är den givetvis vattenfri.

En del av apotekets grejer innhåller vatten vilket kan orsaka frysskador om du smörjer in krämen innan ni går ut i kyla, dessutom kan deras grejer tyvärr innehålla en massa annat skräp

Lycka till med att hitta något som fungerar bra för just er : )

Mvh En Nyfiken Pappa

Svar på tråden bebis med torra kinder