• Minatre3

sevärdigheter Fuerteventura

Hej,
    vi åker till fuerteventura om ett par veckor. Tar gärna emot tips på saker att se och göra där. Vi är två vuxna och två barn på 2 och 5 år som åker. Är det någon som varit där nyligen, hur är vädret?

Kram!

• Svar på tråden sevärdigheter Fuerteventura
  • ewamarie

Vi var på Fuerteventura i dec. Vart är det ni åker? Norra eller södra delen av ön?

Ang. vädret så var det inte så bra när vi var där ca 20° och sol och moln om vartannat.
    Vi tyckte inte att det fanns några direkta sevärdheter där vi var, tyvärr. En dag tog vi taxi till djurparken (finns nog bara en på ön) men vi blev inte överimponerade av djurparken heller. Men det var nog roligt för Mira att se djuren. Hon förstod ju inte att dom hade det på tok för trångt och så.

Vi googlade lite innan vi åkte och fick lite intressanta tips men vi bodde på fel sida ön så det blev för långt att åka för oss.

Vi åkte taxi ett par gånger och det var helt fruktansvärt dåligt med säkerheten. Trots att vi bad att få en bilbarnstol för 1,5åring så kom dom med bälteskudde. Och de flesta taxichaufförer tyckte nog att jag var en pest som hela tiden påpekade  att jag skulle känna mig säkrare om Mira satt i bilbarnstol och inte i vårt knä. Svaret jag fick var bara "It's ok here"

Hoppas att ni får en fantastisk resa och om ni vet att ni skall åka bil kolla med er researrangör om dom kan fixa bilbarnstolar åt er!!

• Minatre3

Tack Ewa Marie,
    vi skall till den norra delen blir det väl...Corralejo.
    Taxi blir det nog inte för oss. Vi var på Lanzarote samma tid förra året och hyrde bil ett par dagar och tog oss runt, får nog bli nått sånt den här gången med. Vi åker i mars och hoppas på att vädret har stabiliserat sig till dess, "brukar" ju bli varmare på Kanarieöarna mars och framåt...

Någon annan som vil dela med sig av sin erfarenhet?

Svar på tråden sevärdigheter Fuerteventura