• Pameli

mitt hår är trassligt o svårhanterat nu när jag ammar..

varför blir håret så fruktansvärt trassligt o ohanterbart när man ammar?? är så trött på det nu att man nästan känner för och klippa av sig allt..och jag har hår nästan som räcker till rumpan. vad ska man göra för att det ska bli mer mjukt o lätthanterligt igen?? //emmelie

• Svar på tråden mitt hår är trassligt o svårhanterat nu när jag ammar..
  • DropDeadUgly

sluta amma och låta tiden gå... depprimerande svar, ja jag vet. mitt hår ser också ut som skam, men det blir bättre, jag lovar. jag har dessutom tappat halva kalufsen...

• Marlene

Håret är ju dött, det påverkas inte av din amning. Ok om det hade varit håret som växte ut men inte det som redan har växt ut.

Många börjar tappa hår runt 3 månader efter förlossningen och det har inte heller med amningen att göra utan graviditeten. när man är gravid så har man en tillväxt period och då tappar man lite eller inget hår, men det tappar man sen efter graviditeten.

Det kanske är nån produkt som inte är bra eller så, mitt hår har blivit 100 gånger finare och trevligare när jag slutade med silikoner och mineraloljor. Då försvann även mitt behov av att tvätta håret med shampo (som faktiskt inte är speciellt nyttigt varken för hår eller hårbotten) Jag tvättar mitt hår bara med balsam

Svar på tråden mitt hår är trassligt o svårhanterat nu när jag ammar..