• Anonym

Ni som är tjocka (inte gravida) tar magen emot när ni böjer er ner ?

kanske en dum fråga men jag jag har mina anledningar till att undra

• Svar på tråden Ni som är tjocka (inte gravida) tar magen emot när ni böjer er ner ?
  • tamate

just nu så är jag gravid men ganska mullig i vanliga fall och om jag fällknivar så att säga så ja, magen tar emot lite längst ner så att säga.

- det som inte dödar härdar!
  • Anonym
    tamate skrev 2008-02-19 15:50:26 följande:
    just nu så är jag gravid men ganska mullig i vanliga fall och om jag fällknivar så att säga så ja, magen tar emot lite längst ner så att säga.
    ok känner du det att du inte kan böja mer bara eller känner du på magen eller ?
  • tamate

om du har en stor stickad tröja på dig som likom rullar ihop sig och är lite i vägen över låren. hmm eller som om man skulle ha en ihoprullad tröja över magen som tar emot lite. svårt att förklara eftersom jag inte vet hur det annars känns, har varit mullig hela mitt liv =)

• tamate

tror inte jag skulle kunna böja mig mer fastän magen skulle vara borta, magen flyttar ju sig så det känn mest lite att den är där inte att jag skulle bli vigare om den inte varit där.

• Anonym
    tamate skrev 2008-02-19 16:04:46 följande:
    om du har en stor stickad tröja på dig som likom rullar ihop sig och är lite i vägen över låren. hmm eller som om man skulle ha en ihoprullad tröja över magen som tar emot lite. svårt att förklara eftersom jag inte vet hur det annars känns, har varit mullig hela mitt liv =)
    men om du jämför mot nu när du är gravid och magen tar emot är det någon skillnad förutom att magen är större eller tar den emot på samma sätt?
  • Anonym
    tamate skrev 2008-02-19 16:06:17 följande:
    tror inte jag skulle kunna böja mig mer fastän magen skulle vara borta, magen flyttar ju sig så det känn mest lite att den är där inte att jag skulle bli vigare om den inte varit där.
    så magen känns liksom inte hårdare när du böjer dig?
  • tamate
    Anonym skrev 2008-02-19 16:08:05 följande:
    så magen känns liksom inte hårdare när du böjer dig?
    den är hårdare på mitten, är i v 16.
  • jennie ellie

Ja det gjorde den men nu är den borta

• Anonym
    tamate skrev 2008-02-19 16:59:32 följande:
    den är hårdare på mitten, är i v 16.
    ok innnan du var gravid veckade magen sig flera ggr lr veckade den sig bara längst upp och blev slät resten (ungeför som om man va gravid)?
  • jennie ellie

Hur tänker du ts? De flesta har ju bara en "bulle"

• Anonym

jennie ellie skrev 2008-02-19 17:19:51 följande:

Hur tänker du ts? De flesta har ju bara en "bulle"
    alltså mage har börjat växa men ingenting annat (har fått barn för ca 8 mån sen men magen gick ner först) är smal förutom magen. när jag sitter ner så tar magen emot och när jag böjer mig frammåt, börjar fundera på om jag blivit gravid igen (har inte fått tillbaka mensen ännu) men grav test visar negativt dock har jag hört så många som grav test visar neg på och ändå är dom gravida.
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-02-19 17:22:09 följande:
    jennie ellie skrev 2008-02-19 17:19:51 följande:alltså mage har börjat växa men ingenting annat (har fått barn för ca 8 mån sen men magen gick ner först) är smal förutom magen. när jag sitter ner så tar magen emot och när jag böjer mig frammåt, börjar fundera på om jag blivit gravid igen (har inte fått tillbaka mensen ännu) men grav test visar negativt dock har jag hört så många som grav test visar neg på och ändå är dom gravida.
    kan dock vara så att om man lägger på sig efter grav så kommer allt på magen, har dock inte gått upp i vikt , äter nyttigt och rör på mig
  • jennie ellie

Välkommem till livet efter att fött barn... Jag hade min mage i 8 år...full med mat visserligen...

• Anonym

jennie ellie skrev 2008-02-19 17:24:08 följande:

Välkommem till livet efter att fött barn... Jag hade min mage i 8 år...full med mat visserligen...
    haha så den känns så här bara helt enkelt? den tar emot när jag sitter ner alltså den känns hård då. trodde den skulle vara mjukare som i början
  • jennie ellie

Jag vet faktiskt inte, men på mig var den alltid mjuk och degig. Såg ut som barbapappa

• Anonym

jennie ellie skrev 2008-02-19 17:30:46 följande:

Jag vet faktiskt inte, men på mig var den alltid mjuk och degig. Såg ut som barbapappa
    känndes den även mjuk när du böjde dig eller satt ? tog den inte emot typ?
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-02-19 17:35:49 följande:
    jennie ellie skrev 2008-02-19 17:30:46 följande:känndes den även mjuk när du böjde dig eller satt ? tog den inte emot typ?
    alltså jag känner magen när jag sitter ner det gjorde jag inte för någon månad sen och jag har inte blivit större någon annan stans heller
  • jennie ellie

Nej den tog inte emot utan tryckte jag ihop den genom att böja mig så flöt det mesta ut på sidorna och resten pressades ihop

• Anonym

jennie ellie skrev 2008-02-19 19:20:03 följande:

Nej den tog inte emot utan tryckte jag ihop den genom att böja mig så flöt det mesta ut på sidorna och resten pressades ihop
    ok tack
Svar på tråden Ni som är tjocka (inte gravida) tar magen emot när ni böjer er ner ?