känner ibland att jag inte räcker till som mamma..
jag är ensamstående med ett barn på 10 månader.
När man e ensam (i alla fall känner jag det så...) så orkar man liksom inte hålla på o busa o skoja o prata massa o sånna grejor med barnet hela tiden. Och när vi då träffar andra, tex farmor/mormor/pappa... och de skojar med barneto liksom på något sätt tar sig mer tid så skrattas det sååå mycket, man märker verkligen hur kul hon har det. Och då får jag sån ångest... vad är jag för mamma som inte kan ägna mer tid åt mitt barn istället för att sitta vid datan/tvn.. eller ja, vad som helst.
Jag o pappan jobbar på att få ett fungerande förhållande, och kanske blir det vi igen.. men i så fall kommer det nog ta 2 år innan vi kommer kunna flytta ihop (bor i olika städer just nu..) och när jag tänker på det känns det typ mer hopplöst.. liksom tänk om hon inte trivs att bo med bara mig??
Ångrar ibland att jag flytta ifrån den staden där pappan bor, men samtidigt... vi behövde nog komma från varandra för att komma närmre varann så att säga.. Och det är här jag har mitt liv, min familj..
Men jag tänker kanske för mycket på mig själv, istället för på vårt barn..
Tänker till och med ibland att jag kanske inte var redo för det här...egentligen...
Älskar min dotter över allt annat här i världen, o skulle aldrig vilja ha henne ogjord så att säga men blir lite smått knäpp på mig själv att jag går runt o tänker sånna här grejor