Lesbiskt boktips!
I fredags så kom mina böcker som jag beställt från Normal Förlag, äntligen.
En av dem var Vintervin (Curious Wine) av Katherine V. Forrest och den tyckte jag faktiskt var riktigt bra! Många böcker med lesbisk kärlek har ett slags problemperspektiv och infriar gärna lite fördomar, men det hade/gjorde inte den här. Dessutom var den kryddad med trevlig beskrivet sex =) Rekommenderar den!
"Året är 1978. Sex kvinnor med olika bakgrund försöker lära känna varandra med hjälp av olika tillitslekar, vilket får känslorna att svalla. Ljuv musik blandas med hat och avundsjuka. Vissa söker tröst i alkoholen, andra i varandras famn ? Vintervin är en underbar kärleksroman om två kvinnor som träffas i en stuga vid Lake Tahoe under en vecka med skidåkning och blackjackspel. Forrests kultroman har sålts i en miljon exemplar i den engelskspråkiga världen. Den finns översatt till tyska, spanska, nederlänska och japanska. Katherine V. Forrest är en av de allra största underhållningsförfattarna på den lesbiska internationella författarscenen. Vintervin är den första av hennes böcker som översatts till svenska."
www.normal.se/1100/1100.asp
Har någon annan något boktips?