• Ancilla

Flygtid till Thailand?

Vi funderar på att åka till Thailand innan vår dotter blir 2 år och man måste betala så mycket för henne. Flyger man Thai till Bangkok är det ju en restid på c:a 10,5 timmar men tittar man i Fritidsresors och Vingresors direktflyg till Phuket tar det ju 14 timmar. 10 timmar är länge på ett plan med en 1,5 åring och 14 timmar känns nästan omöjligt. Hur länge har era resor tagit och med vilket bolag flög ni då?
    Vi är ganska flexibla vart i Thailand vi vill åka till, bara det är en bra strand men att åka till Bangkok först och sedan åka buss i minst 3 timmar till tex Hua-Hin känns inte heller så lockande. Vad är era bästa tips som har den kortaste restiden?

Ancilla

• Svar på tråden Flygtid till Thailand?
  • Sandra och Frippe

har åkt till puket,släppte på passagerare i köpenhamn och tankade i abu dabi det tid 13 timmar annars vet jag inte.

Däremot kan jag säga att det var många ungar med på planet i alla åldrar och det funkade skitbra. Stördes inte en enda gg. Flygvärdinnorna brukar vara duktiga på att sysselsätta barnen.

• Sarah84

Beroende på om de direkt flyg elle mellanlanding. 10 timmar med direkt flyg & 12-13 timmar med mellanlandning.

• Ancilla

Sarah84, menar du att det finns direktflyg till Phuket också på 10 timmar? Om ja,vilket bolag?

ancilla

• Sarah84
    Ancilla skrev 2008-02-19 22:43:39 följande:
    Sarah84, menar du att det finns direktflyg till Phuket också på 10 timmar? Om ja,vilket bolag?ancilla
    Ja ja tror de. Mamma & pappa åkte direktflyg i NOV & har för mig de tog 10 timmar. De flög då med fritidsresor.
  • Panna82

De flesta flyger ju direkt till Phuket, då tar det ca 10 timmar och 45 minuter.. På hemvägen är det oftast mellanlandning och då går det på drygt 14 timmar. Det är en jobbig resa men klart värt det för att komma till underbara Thailand.

Fritidsresor har sina jumbojet. Tror att de går lite snabbare än de andra.

• Solrosenlo

Vi var i phuket nu i jan med våra två barn varav den minsta va två det gick jättebra flygresan tog 12 h dit 13 h hem med mellanlandning halvvägs där går man av 1 h och baren fick springa av sig. Det var massor av barn på flyget i alla åldrar från några månader och uppåt och det gick bra för alla.

• Annikamed2barn

Från Landvetter tog det drygt 10 timmar med direktflyg. Hem tog det 14 timmar med mellanlandning.

• Marre78

Hej!
    Har precis kommit hem från Phuket och vi reste med fritideresors direktflyg, 10 tim. Supersmidigt men trånga plan. Hade en tvååring i knät och det gick över förväntan bra. Hem tog det en timme extra, tror det beror på vindarna.

• miss chilli

Har i och för sig inte varit i thailand men jag har dock suttit på ett plan i 16 timmar med en 1-åring och en 3-åring och det gick jättebra . Det går fortare än vad man tror.

• pixi

Hej! Vi flög från Göteborg till Krabi med Apollo i Nov-dec 07 med vår dotter som var 1 år och 3 mån. Det tog 12 tim med mellanlandning i Sharja (6 tim). Från Sthlm har Apollo direktflyg till Krabi (10-12 tim) så det är ej så stor skillnad förutom att man slipper att gå av och på planet i Sharja. Flygbolaget är My Travel Airways. Vi bokade spec. platser m extra benutrymme via My Travels hemsida, jättesmidigt! Kostar dock ca 400 kr extra tur o retur men det var det absolut värt! Vi funderade först på Khao Lak men då flyger man först till Krabi och sen var det buss i 3 tim och det kändes jobbigt (Apollo). Det gick bra med Lillan trots många timmar i luften men det kändes som en befrielse när vi väl var framme. Vi bodde i Ao Nang som låg ca 45 min buss fr Krabi.

• Sulfur76
    Svar på #10
    Vi har bokat in oss på en resa till thailand i juni med thai och det tar 10 timmar till bangkok. sen tar vi flyg till koh samui som tar ca 1 å 45 min. Vi åker med 3 barn som är 3,7,11 år. Hem tar det ungefär lika lång tid.
Svar på tråden Flygtid till Thailand?