• camas

Hur göra med redan betsat panel på väggarna?

Det är så att vi har panel på nedre delen av väggarna i köket.

Panelen är tydligen bets behandlad en gång redan med nån slags åldrings-bets...

Nu är jag lite less på allt brunt i köket och funderar på att betsa panelen vit eller på nåt annat sett få den vit (dock kanske inte täckande vit, eller?)

Kan man betsa trots att det redan är betsat en gång innan eller hur gör man nu?

vore tacksam för svar....

Filip 4170g. 041227 och BF 080319
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-20 18:36
    tapeten ovanför är beige/brun och rätt fin faktiskt... men kan man måla panelen täckande vit så att det blir snyggt ändå?

Just nu har vi nån slags brun plastmatta med olika bruna nyanser på rutorna, som dessutom är i olika storlekar.

Tapeten ovanför den bruna panelen är som sagt beige/ljusbrun.

Skåpluckorna är typ "mellan" bruna (rollade) och sen har vi standard runda bruna knoppar på dörrar och lådor

ljusbruna bänkskivor.

ett furu bord med furu stolar (obehandlade/lite lätt lackade) URK!

Gissa om jag är less på BRUNT!

hur fasen ska jag göra för att få bort så mycket brunt som går. BILLIGT!

Vi hyr huset så nån omfattande renovering finns det varken pengar eller tid till...

Tips mottages med färg förslag.
  • Svar på tråden Hur göra med redan betsat panel på väggarna?
  • camas

nån som vet?

• meya

Nä, du kan inte betsa igen, men däremot måla. Jag skulle täckmåla den

• meya

jag skulle täckmåla den vit och tapetsera ovanför skulle det stå

• camas

tapeten ovanför är beige/brun och rätt fin faktiskt... men kan man måla panelen täckande vit så att det blir snyggt ändå?

Just nu har vi nån slags brun plastmatta med olika bruna nyanser på rutorna, som dessutom är i olika storlekar.

Tapeten ovanför den bruna panelen är som sagt beige/ljusbrun.

Skåpluckorna är typ "mellan" bruna (rollade) och sen har vi standard runda bruna knoppar på dörrar och lådor

ljusbruna bänkskivor.

ett furu bord med furu stolar (obehandlade/lite lätt lackade) URK!

Gissa om jag är less på BRUNT!

hur fasen ska jag göra för att få bort så mycket brunt som går. BILLIGT!

Vi hyr huset så nån omfattande renovering finns det varken pengar eller tid till...

Tips mottages med färg förslag.

• Rostis

kan vara svår att måla, bets har en tendens att blöda igenom. men fråga i butiken om de har någonting som låser betsen innan ni målar.

Svar på tråden Hur göra med redan betsat panel på väggarna?